Gå til innhold

Problem med beinet mitt...

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter med en trafikkskade, som ble til en sykehus-tabbe, dvs. jeg brakk høyre legg, og venstre lår under denne ulykken for 13 år siden, og har siden stort sett vært ok, men de siste 3 årene har det gått verre og verre, først en liten forklaring, jeg måtte etter for stram gips, fjerne endel død muskulatur(faktiskt det meste), samt. stive av ankel og tær... de 3 årene nå har jeg hatt ett sår mellom lilletå og de andre som ble større og større, fikset dette, og ble tildelt spesialsåle, men måtte regelmessig fjerne hard hud for å forhindre at jeg får tilbakefall... begynte å jobbe igjen, etter en sykeperiode på nærmere 2 år, og det føltes bra en liten stund. men nå har det da blitt verre igjen, og lurer da på hva jeg kan gjøre, arbeidsgiver er lei av meg, og setter meg da til å gjøre drittjobben, dette er da en IA bedrift... fastlegen min sier at jeg bør finne meg en ny jobb, men sånn markedet er idag blir dette vanskelig, jeg spurte legen ang. evt. attføring, men dette så han som en dårlig idè, og mente at jeg bare kom til å havne i sosial-køen... Har hus, barn, og dame å forsørge, så det blir litt vanskelig å gå på sosialen med dette..... hva kan jeg gjøre? er systemet i Norge bygd opp slik at vi med varige mèn skal ha vondt, men bli presset til å jobbe på ett sted som utsetter oss og våre lidelser for mer slitasje? Hilsen en veldig frustrert, og sliten person:) Mvh Ketil Iversen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200811-problem-med-beinet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med omskolering da kanskje?

vel, blir litt vanskelig når legen jeg bruker sier at dette så og si er umulig, fordi da vil jeg mest sannsynlig havne i en trekant situasjon, der a-etat, trygdekontor og arbeidsgiver vil sende meg fram og tilbake......

kunne godt tenkt meg omskolering, men virker som at systemet ikke er laget for folk med virkelige problemer......

vel, blir litt vanskelig når legen jeg bruker sier at dette så og si er umulig, fordi da vil jeg mest sannsynlig havne i en trekant situasjon, der a-etat, trygdekontor og arbeidsgiver vil sende meg fram og tilbake......

kunne godt tenkt meg omskolering, men virker som at systemet ikke er laget for folk med virkelige problemer......

Gå til en annen lege og få en "second opinion". Kanskje denne er enig med deg i at omskolering/attføring er en riktig vei å gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...