Gå til innhold

hadde WPW- syndrom, Foretatt Ablasjon, fremdeles "rar" i hjertet

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er en jente på 23 år, som fikk utført en ablasjon for ca.-3 år siden. Før inngrepet hadde jeg en puls på

Men det er ikke så behagelig å gå slik heller.Var ikke redd før, men nå kan jeg bli litt engstelig når dette skjer. Trener forresten ikke spinning, fordi det fremkaller anfall.Har hatt influensa & diare den siste uken ( & har bekkenreservoar) så væsketapet har vært stort. Tror kanskje dette kan ha forverret hjertesymptomene også.?

Symptomer: Føler meg "rar" pulsen har ekstrasystoler & slår raskere & hardere, for så igjen å være rolig, nesten bradycardisk ? men fremdeles hard. Pulsen føles urolig i hjertet, men er rolig når jeg tar den på radialis. Blir uklar i hodet , men det oppleves ikke slik som tidligere, da jeg ble varm & nummen og det svartnet for øynene, mye mildere nå.

Smerter: Stikkende, som gjør det vansklig å puste dypt. Og oftere: Trykkende, "sliten"/øm smerte, som kan vare over en viss tid. dette ble veldig grundig, men håper du kan hjelpe meg og si om det er noe å bekymre seg for, om jeg bør ta kontakt med legen evnt. andre råd og forklaringer. På forhånd takk! :)

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Cassandra.

Det er ikke så sjelden at personer som har fått utført en ablasjon kan få endel plager med ekstraslag. Imidlertid virker det etter din beskrivelse som du har kort-løp av reell tachycardi, om enn ikke så rask som før ablasjonen. Det hender at noen har mer enn èn ekstrabunt ved WPW, men jeg regner med at det ble godt undersøkt i forbindelse med ablasjonen.

Din beskrivelse gjør at jeg synes du skal ta kontakt med din kontrollerende kardiolog. Sannsynligvis bør din rytme monitoreres over et døgn (i hvilket du har symptomer), for bedre å kunne ha en mening om hva som foreligger. Det kan godt være at dette er et helt uskyldig fenomèn, som du opplever som skremmende, og dermed vil ofte en angstreaksjon kunne forverre symptomene ytterligere.

At det svartner for øynene dine kan ha samme årsak, men også dette bør sjekkes.

Det er meget god grunn for deg til å be om en vurdering av dette hos din kardiolog.

Svar til Cassandra.

Det er ikke så sjelden at personer som har fått utført en ablasjon kan få endel plager med ekstraslag. Imidlertid virker det etter din beskrivelse som du har kort-løp av reell tachycardi, om enn ikke så rask som før ablasjonen. Det hender at noen har mer enn èn ekstrabunt ved WPW, men jeg regner med at det ble godt undersøkt i forbindelse med ablasjonen.

Din beskrivelse gjør at jeg synes du skal ta kontakt med din kontrollerende kardiolog. Sannsynligvis bør din rytme monitoreres over et døgn (i hvilket du har symptomer), for bedre å kunne ha en mening om hva som foreligger. Det kan godt være at dette er et helt uskyldig fenomèn, som du opplever som skremmende, og dermed vil ofte en angstreaksjon kunne forverre symptomene ytterligere.

At det svartner for øynene dine kan ha samme årsak, men også dette bør sjekkes.

Det er meget god grunn for deg til å be om en vurdering av dette hos din kardiolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...