Gå til innhold

sterk puls i tinningen..

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste to gangene hatt flere tilfeller av at det dunker veldig litt nedenfor tinningen(mellom øret og tinningen) på høyre side - som om jeg plutselig får veldig sterk puls. Kan kjenne det godt når jeg holder hånda der. Ingen smerter ellers, borsett fra en del hodepine som jeg er ganske sikker på stammer fra nakken og ikke dette. Som sagt ingen smerter, men ble plutselig redd for om det kunne være noe med blodårene... Har ikke lyst til å gå til legen for en så liten sak. Hva kan der være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200912-sterk-puls-i-tinningen/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Tikanita.

Vi har en pulsåre som går der du angir, og den kan av og til være lett å kjenne når man legger fingertuppene over.

Hvis denne pulsåren blir tykkere og øm, og evt. ledsaget av litt muskelsmerter i nakke og skuldre, skal du gå til din lege og få tatt endel prøver. Hun/han vil vite hvilke prøver som er aktuelle.

Ellers er det ikke tegn på noen generell åresykdom at du kan kjenne denne pulsasjonen. Hvis vi leter litt med fingertuppene kan vi nesten alle kjenne denne pulsåren (den heter forøvrig temporalis-arterien, og vi har èn på hver side av hodet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...