Gå til innhold

Ikea tegneprogram

Gjest corian

Anbefalte innlegg

Kan du å bruke det?

Prøver å tegne et nytt kjøkken, har fått inn mål og skal begynne å møblere. Får ikke til å innrede på alle fire vegger. Prøver å rotere skap og ventilator etc. slik at det passer på flere vegger, men får ikke til. Må jeg tegne hver vegg for seg, tro..?

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte inn på programmet for å prøve, det er så lenge siden vi dreiv med det...

Men altså: Tegningen viser jo kjøkkenet i fugleperspektiv, i første omgang. Du plasserer vinduer, dører der. SÅ går du opp og der er det en knapp det står 3D på: her får du sett kjøkkenet i fra alle vinkler "nedenifra". Hvis du følger instruksene/prøver deg fram og trykker på knappene, vil du helt sikkert komme fram til et resultat!

Å dra til Ikea for å la dem vise deg, tror jeg er en dårlig ide.. I Trondheim var det iallefall ingen som kunne vise oss hvordan det funka!;-(

Lykke til! (La meg høre hvordan det går, da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plassert vinduer på veggene der du skal plassere skapene? Hvis det er vinduer der og det er for liten plass, vil ikke skapene gå på plass. Du skal også først plassere alle benkeskap før du begynner med overskap. Du kan også prøve å tvinge skap på plass ved hjelp av piltastene. Det gikk iallefall på den gamle versjonen. Har ikke prøvd den nye ennå, så jeg vet ikke hvordan den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså: Tegningen viser jo kjøkkenet i fugleperspektiv, i første omgang. Du plasserer vinduer, dører der. SÅ går du opp og der er det en knapp det står 3D på: her får du sett kjøkkenet i fra alle vinkler "nedenifra". Hvis du følger instruksene/prøver deg fram og trykker på knappene, vil du helt sikkert komme fram til et resultat!

Å dra til Ikea for å la dem vise deg, tror jeg er en dårlig ide.. I Trondheim var det iallefall ingen som kunne vise oss hvordan det funka!;-(

På Furuset i Oslo fikk jeg hjelp første gangen jeg kom. Neste gang møtte jeg en uforskammet heks;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for hjelp!

Fant omsider fram til de rette knappene, og nå er kjøkkenet snart i boks. Ihvertfall første utkast, det blir alltids noen forandringer etter å ha sovet på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Furuset i Oslo fikk jeg hjelp første gangen jeg kom. Neste gang møtte jeg en uforskammet heks;)

Jada, selvfølgelig kan det godt hende at noen i Trondheim også kunne hjulpet oss, men ikke den gangen vi var der. De var høflige nok, ikke noe om det, men de kunne altså ikke programmet, og når vi da hadde reist 21 mil for å komme dit, ble vi en smule oppgitt...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, selvfølgelig kan det godt hende at noen i Trondheim også kunne hjulpet oss, men ikke den gangen vi var der. De var høflige nok, ikke noe om det, men de kunne altså ikke programmet, og når vi da hadde reist 21 mil for å komme dit, ble vi en smule oppgitt...;-)

Det er fort gjort å bli oppgitt i IKEA, men jeg er i hvert fall storfornøyd med kjøkkenet mitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å bli oppgitt i IKEA, men jeg er i hvert fall storfornøyd med kjøkkenet mitt;)

Det er jeg og! Vi har Ädel Krem med heltre eik benkeplate. Vårt er ganske stort, og kosta ca 30.000,-. Faren min kjøpte et (fra en annen leverandør, men ikke den dyreste) som har under halvparten med skap (både over- og benkeskap), laminatplate i benk.Det kosta nesten 100.000,-!!! Penger å spare der, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg og! Vi har Ädel Krem med heltre eik benkeplate. Vårt er ganske stort, og kosta ca 30.000,-. Faren min kjøpte et (fra en annen leverandør, men ikke den dyreste) som har under halvparten med skap (både over- og benkeskap), laminatplate i benk.Det kosta nesten 100.000,-!!! Penger å spare der, ja!

Forskjellen på Ikea kjøkken og andre ligger først og fremst i servisen du får når du bestiller det. Når det er oppsatt som mitt f.eks. så er det like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...