Gå til innhold

lekkasje etter vannlating

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med at når jeg har vært og latet vannet hender det som regel at det kommer noen dråper ut like etterpå. jeg prøver å tømme meg ordentelig men særlig hvis jeg setter meg like etter vannlatingen lekker det ut noen dråper. Hva kan det komme av og hva kan jeg gjøre?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20096-lekkasje-etter-vannlating/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Jeg er gutt og 28 år gammel. dette prpblemet har jeg opplevd i ca. 1 år nå.

Lukkemekanismen for urin sitter høyt opp rundt urinrøret. Den urinen som er kommet forbi lukkemekanismen når man er "ferdig", kan renne passivt ut etterpå. Hos noen er det god effekt i muskelceller rundt urinrøret som "melker" denne urinen tilbake til urinblæren. Hos andre er ikke dette like effektivt. Noen kan ha en utposning på urinrøret som er årsak til dette. En utposning kan man bare finne ut av ved innvendig undersøkelse eller ved røntgenundersøkelse.

Det du kan gjøre, er at du stryker langs urinrøret når du er ferdig. Da kan du få ut den resten som ligger der. Noen kan ha nytte av å trene opp musklene i bekkenbunnen. Dette gjør ved at du med innvendige muskler forsøker å "løfte pungen og penis inn i kroppen". Dette må du gjøre så kraftig du kan noen ganger - i hvert fall tre ganger daglig - og holde på i lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...