Gå til innhold

Trenger hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei! Jeg er 30 år og har vært plaget med uren hud og kviser i minst 15 år. Har prøvd det meste. Reseptfrie kremer, dyre behandlinger hos hudpleier, hudsliping, osv osv. Det eneste som noen gang har hjulpet, var da jeg prøvde Diane for 2 år siden. Men da fikk jeg selvfølgelig blodpropp i foten, og siden har jeg ikke turt å røre pillen. Jeg fikk det etter en lang flyreise til California. Ingen blodpropp i familien, jeg røker ikke, har lavt blodtrykk og har testet meg for evt arvelige blodverdier på protein C osv, de er normale. Kan jeg begynne på Diane igjen? Hvis jeg ikke flyr? Eller kan jeg forsøke Yasmin, som jeg også har hørt skal hjelpe? Eller bør jeg totalt avstå fra slike piller? Hva kan jeg isåfall gjøre. Nå prøvde jeg å begynne på Differin igjen, men da blusser det bare enda mere opp og jeg ser ikke ut. Jeg er så lei dette nå. Vil bli kvitt problemet. Er jo voksen. Har akkurat begynt på Tetracyklinkur. Vet ikke om det hjelper, tar kun 500 mg daglig, men dette er jo noe jeg ikke har lyst å stå på konstant! Og vet at effekten av tetracyklin er kortvarig. Jeg har ikke de dypeste kvisene, men ansiktet er fullt av små hudormer som blir til store eller små kviser. Hva anbefaler du? Bør jeg forsøke Roaccutan? Har det langvarig effekt? Jeg har store eksamener i høst og ønsker ikke å begynne på det dersom det gir bivirkninger som konsentrasjonsproblemer osv. Men jeg ønsker virkelig å bli kvitt problemet. Har brukt nok av penger og tankevirksomhet på det synes jeg. Hva råder du meg til kjære doktor? Hilsen fortvilet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200979-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ut some meg :) Vet ikke hvor mange tusen jeg har brukt på div. behandlinger og kremer for å bli kvitt kvisene.

Fikk endelig rotet meg til hudlege :) Og han var ikke i tvil, satte meg opp på Roacetane med en gang!! For en forskjell!! Hadde ikke noe særlig bivirkninger, veldig tørre lepper var nesten det eneste og kanskje litt tørr hud, men når jeg passet på å drikke mye vann (noe man bør uansett) så ble ting litt bedre.

Dette er nå 5 år siden, og har ikke hatt noe særlig med kviser etter dette. En og annen bitte liten kvise må jo alle regne med :)

Tok derfor datteren min til hudlege når hun begynte å få samme problem, når hun var 15 så fikk hun også Roacetane for hun begynte å få store konger. For en utrolig forandring!!! Både på huden hennes OG selvtilliten.

Så mitt råd er å få en henvisning til hudlege slik at du kan få Roacetane (hvis det er det du trenger) eller annen hjelp.

Lykke til

Elisabeth

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200979-trenger-hjelp/#findComment-1427779
Del på andre sider

Per Helsing, hudspesialist

Hei Shiny,

jeg tror jeg ville diskutert dette med nærmeste hudlege, og jeg tror mye taler for å forsøke Roaccutan. Dette er det eneste middelet med varig virkning, og det høres ut som du har forsøkt det meste.

Vi har tilpasset oss EU reglene nå, og det betyr at Roaccutan til kvinner i såkalt fertil alder er litt kronglete. Du får kapsler for en måned av gangen, og må graviditetstestes hver måned. Konsentrasjonsproblemer burde du ikke få. Husk at tilsvarende medisin brukes av personer med mye psoriasis og ichthyose (fiskehud) uten at de har så store problemer.

Les om Roaccutan på:

http://avd.rikshospitalet.no/hps/pasientinformasjon/roaccutan.asp

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200979-trenger-hjelp/#findComment-1434758
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...