Gå til innhold

ok...teit spørsmål men haaaaster

Gjest nøffnøff

Anbefalte innlegg

Gjest nøffnøff

ok: badet flyter over av vann pga tett sluk, men jeg har en mistanke om at rørsystemet er gaaammelt, for det tetter seg generelt lett her i bygget. så: jeg er jo helt idiot på slikt, men har skjønt at plumbo fort gjør mer skade enn godt. det er vel ikke sannsynlig at det hjelper m sånn sugekopp hvis vannet rett og slett ligger utover badegulvet....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hiver på med plumbo hver gang en sluk tetter seg til, jeg. Har aldri ført meg seg noe annet en godt her i huset (trooor jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Da må du i hvert fall ikke finne på å bruke Plumbo, det flyter jo utover hele badet ditt og etser i stykker ting.

Hvis vannet er borte, kan du prøve. Men hvis Plumboen ikke tar proppen, er det en potensiell eksplosjonsfare hvis man må bruke stakefjær etterpå.

Har du prøvd det; stakefjær?

Har du gravd ordentlig nedi sluket?

Har du sjekket at det ikke er tett lenger ned, altså at det flyter i kjelleren?

Rørene fra vasken og badekaret er sikkert åpne, så da hjelper det kanskje ikke med sugekopp? Ville prøvd uansett jeg da, men så er jeg ikke rørlegger heller ;-)

Huff, håper noen kyndige svarer deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nøffnøff

Da må du i hvert fall ikke finne på å bruke Plumbo, det flyter jo utover hele badet ditt og etser i stykker ting.

Hvis vannet er borte, kan du prøve. Men hvis Plumboen ikke tar proppen, er det en potensiell eksplosjonsfare hvis man må bruke stakefjær etterpå.

Har du prøvd det; stakefjær?

Har du gravd ordentlig nedi sluket?

Har du sjekket at det ikke er tett lenger ned, altså at det flyter i kjelleren?

Rørene fra vasken og badekaret er sikkert åpne, så da hjelper det kanskje ikke med sugekopp? Ville prøvd uansett jeg da, men så er jeg ikke rørlegger heller ;-)

Huff, håper noen kyndige svarer deg :-)

å herregud...jeg får jo helt panikk av alle disse mulighetene.........logikken min sier at du har rett og at det var litt komplisert.....jeg gjør som en annen sa: ringer en rørlegger fort som faen....vannet har gått vekk nå, men har ikke prøvd å grave nedi der i frykt for massive brekninger over hva som skjuler seg der hehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nøffnøff

Jeg ville ringt rørlegger fort som faen.

fort som faen ja....tror det er det beste. jeg er ikke skapt for avløp og ekle materier som skjuler seg nedi der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nøffnøff

Hæ? Er ikke Plumbo noe særlig? Bruker alltid det, jeg!

Fortell, fortell!

nei, asså visstnok så kan det fort samle seg opp å legge seg som en ekstrastopper i rørene, kommer litt an på.....men tror det er hvis man ikke gjør det helt riktig eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, asså visstnok så kan det fort samle seg opp å legge seg som en ekstrastopper i rørene, kommer litt an på.....men tror det er hvis man ikke gjør det helt riktig eller noe sånt.

Ok.. Får håpe vi har gjort det riktig, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

å herregud...jeg får jo helt panikk av alle disse mulighetene.........logikken min sier at du har rett og at det var litt komplisert.....jeg gjør som en annen sa: ringer en rørlegger fort som faen....vannet har gått vekk nå, men har ikke prøvd å grave nedi der i frykt for massive brekninger over hva som skjuler seg der hehe.....

Du kan spare mange tusenlapper på å tre på deg gummihanskene, mor ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nøffnøff

Du kan spare mange tusenlapper på å tre på deg gummihanskene, mor ;-)

åååhhhhh....hvorfor er mannfolka på jobb når slikt skjer? grynt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med ei stakefjør hvis du får tak i det. Det kan være så enkelt og da vil du spare mye ved å ikke kontakte rørlegger.

Men forblir det tett og vannet flommer utover, så vil du spare mye ved å kontakte en rørlegger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver på med plumbo hver gang en sluk tetter seg til, jeg. Har aldri ført meg seg noe annet en godt her i huset (trooor jeg).

Bortsett fra at rørene sakte, men sikkert tæres bort og du til slutt får lekkasjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååhhhhh....hvorfor er mannfolka på jobb når slikt skjer? grynt......

Gjør som meg når noe ekkelt må tørkes opp, fikses eller lignende hjemme. Jeg lukker døren til det aktuelle rommet, venter til samboer kommer hjem og lar han "finne" katastrofen. Han oppdaget den, dermed er det hans ansvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Gjør som meg når noe ekkelt må tørkes opp, fikses eller lignende hjemme. Jeg lukker døren til det aktuelle rommet, venter til samboer kommer hjem og lar han "finne" katastrofen. Han oppdaget den, dermed er det hans ansvar :)

Kan jo hende han sto utenfor badet og tørket føttene før han løp på jobben ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende han sto utenfor badet og tørket føttene før han løp på jobben ;-)

Hehehe, ennå morsommere, da. For det kan jo ikke han innrømme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når du bruker flytende plumbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...