Gå til innhold

Men jeg har det jo ikke!


Gjest Raisty17

Anbefalte innlegg

Gjest Raisty17

Argh, foreldra mine vil ha meg til psykolog igjen fordi de mener at jeg har spiseforstyrrelse!

Men jeg har ikke det, jeg vil ikke være sykelig tynn, jeg vil bare være slank! Altså, jeg bare vil ikke legge mer på meg(er normalvektig), kunne kanskje tenkt meg å gå ned 2-3kg, men ikke mer!

Jeg spiser helt normalt!!! Spiser masse og forskjellig!

Hvordan skal jeg overbevise dem om at jeg ikke har spiseforstyrrelse, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Die Wildente

Hva får dem til å tru at du har spiseforstyrrelse da?

Er du normalvektig i fohold til DINE regler, eller i forhold til hva som helsemsessig er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Raisty17! Du skal være glad for at du har foreldre som bryr seg, griper fatt i problemet! Veldig mange som sliter med en spiseforstyrrelse har selv vanskelig for å se, skjønne, innrømme at de har et problem. Foreldre blir ofte rådville, engstelige når de får mistanke om at deres barn sliter med en sf. Foreldrene er ofte de beste hjelperne, de kjenner som regel sine barn best og du skal være glad for at de "ser deg". Skjønner at du kanskje har vanskelig for å se at dine foreldre vil hjelpe deg,- men det er det de ønsker og vil- så lykke til hos psykolog. Ønsker å si at det er ikke alltid barna som må gå til psykolog, ofte holder det at foreldrene går til samtaler, for andre er familiesamtaler best eller individuelle samtaler for den som sliter mest i familien, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...