Gå til innhold

Psykiske problem


grublar

Anbefalte innlegg

Kjære Psykiater

Eg har ei ganske uvanleg problem og dele med deg. Eg lider av og innbille meg så mykje rare ting. eg skal gje eit eksempel. I sommar jobba eg på ein aldersheim som vaske/kjøkken assistent. Og som vanleg på ein aldersheim døyr pasientar p.g.a. sjukdom og alder dom. Det eg går og innbiller meg er at eg kan ha gjort noko feil som for eksempel når ein pusse spegelen. har eg vore så uheldig og fått ein sprut med glaspuss på tankosten hennar og det er mi feil alt saman. Men er glaspuss så farleg då at ein dø av det??. denne pasienten døde av slag. Vel kanskje eg skal fortelje deg litt om oppveksten min også. Då eg var lita blei eg oppvekst i ein familie der kor mora mi hadde mykje psykiske problem. Ho er sjuke pleier og var hele tida sint uansett om eg gjorde det ho sa eller ikkje. Eg opplevde det slik at alt eg gjorde var frykteleg galt. sjølv om eg rydda rommet mitt fint eller vaska opp skjente ho konstant. Akkurat i den tida ho var på det verste miste eg også mi gode venninne. Eg er oppvakse i ein kristen heim kor ein alltid skal hjelpe sine medmenneske. På skulen der eg gjekk var det ei som ikkje hadde nokre venninner og vart mobba. Eg slo meg i saman med ho og blei både mobba og miste mine venner. Det var utruleg vondt og det var ein fæl tid føre meg. Heldigvis er denne tida forbi. Mora mi har no gått til psykolog og blitt til dagsdato mykje betre, men eg har det frykteleg vondt for eg går og innbiller meg desse rare tinga. Avotil tenker eg på at kanskje det å ikkje leve lenger er løysing. Ver så snill og svar meg. Takker på førehand for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Dersom det eksemplet du nevnte med glasspuss og tannkrem er representativt, kan det tyde på at du har fått en tvangslidelse med tvangstanker.

I ungdommen kan slike tanker oppstå noen uker/mnd. Dersom det varer mer enn tre mnd, synes jeg du skal oppsøke lege. Du kan gjerne ta en utskrift av ditt spørsmål og mitt svar og ta med til legen din.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære grublar.

Du er ikke alene med å slite med tvangstanker. Det er enormt mange som sliter med de samme problemene som deg, men de tør ikke å være åpne om dem. Der har du kommet et stykke på vei. Du har insett at dette er blitt et problem. Flott.

Det finnes også hjelp å få. Ta kontakt med din lege. Primærleger begynner heldigvis å få innsikt i tvangslidelser.

Det finnes også en forening for de med tvang. Foreningen hater ANANKE, og du har muligheter til å finne siden på internett. Bare søk på ANANKE.

Lykke til, og en ting til som det er viktig å huske på er at en med tvangstaker aldri kommer til å utføre handlingene en er redd for. Vi er så godt utstyrt med forsvarsmekanismer som stopper oss før vi handler. Tro det eller ei, men det er sant.

Lykke til, og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...