Gå til innhold

Hvorfor lukter_enkelte_røyere så stygt?

org

Anbefalte innlegg

Rart, egentlig. Noen røykere stinker røyk mye verre og hesligere enn andre...

Mens andre røykere slett ikke lukter særlig vondt.

Jeg har en foreløpig ide: Det kan ha med generell hygiene å gjøre. Og gammel røyklukt fra klær, hud og hår stinker mye verre enn "fersk" lukt.

Andre som har merket seg det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minas Tirith

"Og gammel røyklukt fra klær, hud og hår stinker mye verre enn "fersk" lukt."

Er nok noe i det ja. De som røyker innendørs lukter nok også mer røyk enn de som bare røyker ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg var veldig spent på hva denne tråden handlet om med den overskriften ;-p

Var såvidt innom en zoo-forretning idag, og der hadde de utstilt et stuebord som gjorde at jeg tenkte på deg & din kjære. Vet ikke om du har sett de, men altså stue-/salongbord, med akvarium under bordplata! hehe

Det var to varianter (men bare det ene utstilt), et firkantet og et seks-kantet (eller var det åttekantet).

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg tror det har ganske mye å si om man røyker inne eller ikke. Røyker man inne, er jo alle klær som ikke ble vasket for en time siden innrøkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på om personen røyker sigaretter eller rullings.

Sigaretter inneholder mer parfyme, og dunster vanligvis mer enn de som blir rullet for hånd.

Bare gå inn i et rom der noen har røyka sigaretter contra rullings, så kjenner du forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har merket meg er at stanken blir helt forjævlig dersom røykeren drikker kaffe i tillegg.

Husker en lærer jeg hadde på ungdomsskolen som røyket og drakk kaffe i pausene, det var ikke han vi spurte om hjelp fra for å si det sånn. Har fortsatt mareritt om at han skulle forklare meg noe og stod og pustet og peste sånn guffen røyk/kaffe-stank inn i nesa mi mens jeg skulle prøve å forstå det han sa. Det funket bare ikke.

Også er det helt klart forskjell på merker og ferdigsydd eller rulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg røkte (begynner å bli gruelig lenge siden, sluttet våren 2000) stinket jeg forferdelig fordi jeg gikk med masse sneiper i lommene og sneiper i sigarettpakka som igjen var i lomma etc. I tillegg til røyking inne OG kaffedrikking.

Huttemegtu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok disse sneipene folk legger direkte i lommene.

Når jeg røykte så kastet jeg sneipene for i lomma eller røykpakka skulle de ikke pga denne forferdelige lukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var såvidt innom en zoo-forretning idag, og der hadde de utstilt et stuebord som gjorde at jeg tenkte på deg & din kjære. Vet ikke om du har sett de, men altså stue-/salongbord, med akvarium under bordplata! hehe

Det var to varianter (men bare det ene utstilt), et firkantet og et seks-kantet (eller var det åttekantet).

:-)

Jepp, har sett de :-) Ikke akkurat praktiske saker - verken som bord eller som akvarium ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lukte vondt, men man kan ikke lukte "stygt".

Mitt spørsmål: Hvorfor uttrykker voksne antirøykere som et barn?

Jeg er barnlig av meg, sønnel du! *S*

Og dessuten er det dialektisk betinget.

I Trøndelag (og i mange andre deler av Norge) kalles det faktisk at noe lukter stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er barnlig av meg, sønnel du! *S*

Og dessuten er det dialektisk betinget.

I Trøndelag (og i mange andre deler av Norge) kalles det faktisk at noe lukter stygt.

Jeg er innfødt Trondhjemmer og har ikke hørt at innfødte Trondhjemmere sier at noe lukter stygt. Her lukter det fælt når det ikke lukter godt. :o) Men i bygdene rundt omkring i Trøndleag så sier de at noe lukter stygt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innfødt Trondhjemmer og har ikke hørt at innfødte Trondhjemmere sier at noe lukter stygt. Her lukter det fælt når det ikke lukter godt. :o) Men i bygdene rundt omkring i Trøndleag så sier de at noe lukter stygt

Yes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lukte vondt, men man kan ikke lukte "stygt".

Mitt spørsmål: Hvorfor uttrykker voksne antirøykere som et barn?

På min dialekt kan man lukte stygt. Og mat kan smake stygt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...