Gå til innhold

Faren min har blitt så sur! :(

Gjest vil ha tilbake den gode gamle faren min

Anbefalte innlegg

Gjest vil ha tilbake den gode gamle faren min
Skrevet

Faren min har nettopp fått konstatert at han har diabetes 2. Jeg vil si at han ikke bare har fått den sykdommen, men endret personlighet også.

Den før så blide og ertelystne faren min er nå en sur, nebbete gubbe. Jeg skjønner at han kan bli sur når blodsukkeret er i ulage, men ikke hele tida. Man kan spørre han om en enkel ting på en høflig måte, og få et svar som gir bakoversveis. Min mor har hatt diabetes i nærmere 20 år, så han kjenner godt til sykdommen fra før.

Er det typisk for dem som får denne sykdommen å ha så kort lunte?

Skrevet

Faren min ble deprimert. Kanskje faren din også er det ?

Det gikk over da han vendte seg til tanken på sykdommen, og tok noen avgjørelser angående hvordan han ville leve resten av livet sitt.

Skrevet

Hei,

Det har sikkert intet (direkte) med sykdommen å gjøre, men heller at han kanskje ikke vet hvordan han skal "leve med" den. Altså, at han føler han mister kontrollen over kroppen sin, og slikt.

Du kunne, for eksempel, ta en snakk med ham. Forklare at du forstår det er vanskelig, men at han ikke kan la det gå ut over dere. Alternativt, kan du skrive det ned i et brev til ham.

Med vennlig hilsen

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Hvis diabetesen ikke er regulert, altså hvis blodsukkeret til faren din hopper opp og ned som en yo-yo, kan det føre til endret personlighet. Agresjon eller "surhet"/nedstemthet er slett ikke uvanlig. Hvis reguleringen blir bedre vil han bli mer lik sitt gamle jeg igjen.

Selvsagt kan han ha problemer med å takle sykdommen og være sur/deprimert av den grunn, det er heller ikke uvanlig når man får en diagnose som dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...