Gå til innhold

Konstant småsyk...

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Kort fortalt:

Hadde "influensalignende sykdom" (legens ord) i slutten av januar. Hoste, tett nese, feber, slapp og vondt i kroppen. Var sykemeldt en uke.

Begynte med tørrhoste 5.februar, utviklet seg til tett nese, skikkelig hoste (hostet konstant), feber osv. Pga. mange borte på jobb, presset jeg meg selv, var på jobb hele uka. Hadde fri i helga, og ble feberfri, men fortsatt slapp. Onsdag 14. fikk jeg feber igjen, og valgte å være hjemme fra jobb torsdag og fredag. Feberen forsvant fredag. Har vært slapp og trøtt de siste par ukene.

I dag (21.februar). Starter med tørrhoste, vondt i brystet, nesa er i ferd med å tette seg, og temperaturen er 38 grader. De samme symptomene som de andre gangene. Føler meg slapp og uggen.

Spørsmålet er: Det er da ikke normalt å bli forkjølet m/feber SÅ mange ganger på så kort tid? Kan det være det at jeg presset meg for et par uker siden som gjør at jeg ikke har blitt ordentlig bra, og nå får en ny runde? Jeg MÅ på jobb i morgen og fredag (alle andre er også syke).

Bør jeg søke lege og evt. få en sykemelding for å bli ordentlig frisk? Pleier IKKE å være så mye dårlig selv om det er vinter...

Er en 27 år gammel jente forresten. Har forholdsvis lett astma som jeg holder i sjakk med Pulmicort og evt. Ventoline (må trappe opp bruken av Ventoline når jeg har vært dårlig og hoster hele tiden).

Håper på noen råd, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20123-konstant-sm%C3%A5syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Legger merke til at du skriver at alle andre er syke. Sykere enn deg????? Nei ta deg tid til å bli frisk du også. Det er INGEN som takker deg for at du var så inmari grei og gikk på jobb for at de andre skulle få være syke hjemme.

PS. Er sjelden syk selv, og syntes ikke det er noe alright å være borte fra jobb. Men er man syk så..osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20123-konstant-sm%C3%A5syk/#findComment-87926
Del på andre sider

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til (Anonymous)

Det ser dessverre ut til at man kan være "uheldig" i perioder og nærmest føle at man tiltrekker seg allverdens mikrober. Særlig ved mørketid og vinter. En del av forklaringen kan være at man får en ny infeksjon mens kroppen er i ferd med å bearbeide eksisterende sykdom. Dessuten kan dette lettere bli resultatet hvis man er sliten og noe "på felgen" generelt sett.

Noe fasitsvar på riktig eller galt for å bli kvitt dette har jeg ikke. For noen vil sykemelding og ro/hvile være påkrevet, andre igjen vil ofte klare seg ganske fint med normal aktivitet.

Her må man vurdere individuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20123-konstant-sm%C3%A5syk/#findComment-88451
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...