Gå til innhold

trenger svar fort!!


Abyss

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg klarer ikke å spise på skolen...å jeg spiser nesten aldri hjemme!! Jeg er aldri sulten... jeg spyr ikke..... men jeg har selvmords tanker av å til.... eneste jeg har spist i dag er LITT potetgull....

jeg lurer på hva jeg skal gjøre, så jeg håper på å få svar fort!!!!! Hilsen Abyss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Abyss

VÆRSÅSNILL, for din egen skyld må du snarest ta kontakt med helsesøster/lege og fortelle om spisemønsteret ditt. Hvis det føles vanskelig, kan du kanskje skrive et brev ?

Men jeg synes også at det er viktif at du kjenner etter hvordan du har det, spisemønsteret ditt tyder på at du ikke har det så veldig lett. Tenk etter hav som kanskje er vanskelig i livet ditt nå, og fortell det også til legen/helsesøster. Hvis det er vanskelig for deg å gå direkte til dem, hvorfor ikke prate med en lærer du stoler på, eller en annen voksenperson ? Kanskje du også kan få en venninne til å bli med deg på det første møtet ?

Dette er hva jeg synes du skal gjøre, håper du klarer å gjennomføre det !

lykkte-til-klem fra nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Abyss! Du bør snarest søke hjelp. Da du har tanker om å ta ditt eget liv oppfordres du til å kontakte lege snarest. Dersom du har familie, venner som du stoler på er det ofte godt å åpne opp om sine følelser for dem. Ellers er det både helsesøster, helsestasjon for ungdom, helsesenteret der du bor, psykiater, psykolog som kan hjelpe deg på veien videre. Mange som sliter med spiseforstyrrelse opplever en vond sirkel av depresjon, angst, sf- hva som er hva er ikke alltid like lett å forstå.Du oppfordres til å søke hjelp, lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...