Gå til innhold

brent etter solarium

Gjest brent hotz

Anbefalte innlegg

Gjest brent hotz

igår tok jeg 15 min solarium. Det skal en liksom tåle, og har gjort det før, men nå ble jeg knallrød på ryggen og enda rødere på rompa.

Er ikke store smerter eller blemmer, og litt lettere rødfarge nå idag.

Men er det trygt å trene pulsspinn selv om jeg har førstegradsforbrenning etter solarium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle tåler 15 minutter solarium første gang, det kommer helt an på hudtypen din, har du veldig sensitiv hud kan 5 minutter være nok.

Det går nok helt greit å trene så lenge du ikke selv føler ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skraldepande

15 minutter er ingen regel. Nye rør gir ofte mange ganger mer stråling enn gamle. Mange venter i det lengste med å bytte rør, og da blir forskjellen enda større.

Teknisk sett burde det slås opp et "styrketall" på veggen, som angir mengden stråling du får på en viss avstand, målt og justert hver uke.

Den brente huden må få ro, ellers kan du få komplikasjoner. Ja, det kan bli betennelse i huden, og gjør det vondt så er det skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brent hotz

15 minutter er ingen regel. Nye rør gir ofte mange ganger mer stråling enn gamle. Mange venter i det lengste med å bytte rør, og da blir forskjellen enda større.

Teknisk sett burde det slås opp et "styrketall" på veggen, som angir mengden stråling du får på en viss avstand, målt og justert hver uke.

Den brente huden må få ro, ellers kan du få komplikasjoner. Ja, det kan bli betennelse i huden, og gjør det vondt så er det skadelig.

jeg smørte med Vaseline Intense Care Cooling Body Lotion med Aloe Vera som jeg fikk av samboeren min. Er den grei? Den virker grei. Jeg har reagert på krem med aloe vera før da jeg hadde utslett i ansiktet. Så jeg turte ikke kjøpe aloe vera igår. Den jeg reagerte på var 70 % aloe vera så det er vel noe i de resterende 30 % jeg ikke tålte. Jeg fant 80 % og 98 % og burde vel helst ha kjøpt en av de likevel. Men denne Cooling body lotion gikk greit da...

Aldri mer solarium på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skraldepande

jeg smørte med Vaseline Intense Care Cooling Body Lotion med Aloe Vera som jeg fikk av samboeren min. Er den grei? Den virker grei. Jeg har reagert på krem med aloe vera før da jeg hadde utslett i ansiktet. Så jeg turte ikke kjøpe aloe vera igår. Den jeg reagerte på var 70 % aloe vera så det er vel noe i de resterende 30 % jeg ikke tålte. Jeg fant 80 % og 98 % og burde vel helst ha kjøpt en av de likevel. Men denne Cooling body lotion gikk greit da...

Aldri mer solarium på meg.

Det samme som du bruker på brannsår. Aloe vera er vel det kaktusgreiene, sikkert bra det og.

Hold deg langt unna de "hudkreftsimulatorene". Håper moten skifter snart. Australierne har skjønt skriften på veggen og der er hudkrefttilfeller halvert på noen år. Barna der bruker nå soldrakter alle, det burde vi også.

Menn kan bevirke noe hvis de åpent bæljer litt ut om at bleke damer faktisk er like pent. rundt halvparten mener det også.

Røyking og solarie er virkelig miksen som gjør deg gammal på rekordtid. Hud som en 80-årig mannlig yrkesfisker når du er 40 og kvinne. Kremer hjelper ikke det spøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...