Gå til innhold

Hvem sjekker DU i skattelisten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt første søk: Svigerfar. Andre søk: Stefar. Tredje søk: Sjefen (som ikke ga meg lønnsøkning...) ;)

www.skatteetaten.no

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg sjekket sjefen til min samboer, som er SVÆRT gniten, selv om min samboer jobber veldig hardt og mye for han.

FY SØREN! sier bare jeg. Inntekten hans er på 2 millioner!!

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg sjekket sjefen til min samboer, som er SVÆRT gniten, selv om min samboer jobber veldig hardt og mye for han.

FY SØREN! sier bare jeg. Inntekten hans er på 2 millioner!!

Og det er netto!

Skrevet

Og det er netto!

Nei, det er det alldeles ikke!

Inntekten som står oppført er FØR skatt.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

ok

Skrevet

Jeg søkte først på en nabo.

Der stod det:

Netto formue: 51 174 458

Netto inntekt: 20 713 803

Jeg bor tydeligvis i et bedre strøk hvertfall...*LER*

Skrevet

Men det er ETTER alle fradrag (renter, minstefradrag, reiseutgifter etc).

Ørkenvandreren
Skrevet

Har bare sjekket èn;

Ex'en.

Lurer hvert år på om inntekten hennes har krabbet seg såpass opp at jeg kan fremme krav om at hun skal betale barnebidrag.

Skrevet

Men det er ETTER alle fradrag (renter, minstefradrag, reiseutgifter etc).

Ja, likningskontoret definerer "netto inntekt" som beløp etter fradrag. Det er det som forviller folk, for det er mange som tenker nettoinntekt som inntekt etter skatt.

kakki1365380609
Skrevet

Har ikke søkt på noen :o) Men vet du om man kan sjekke om man er blitt søkt på og av hvem?

Skrevet

Ja, likningskontoret definerer "netto inntekt" som beløp etter fradrag. Det er det som forviller folk, for det er mange som tenker nettoinntekt som inntekt etter skatt.

Jupp.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Har ikke søkt på noen :o) Men vet du om man kan sjekke om man er blitt søkt på og av hvem?

"Alle søk i skattelistene logges og bruk av tjenesten overvåkes. Overvåkingen tjener bare til å ivareta sikkerheten i løsningen, og vil ikke bli brukt til å identifisere enkeltpersoners søk i skattelistene."

Skrevet

Og ikke misnt derfor er det utrolig dumt at disse listene ligger ute - når folk ikke aner hva som står i dem så blir de bare brukt til "mobbing".

Skrevet

Jeg sjekka faren min, broren min, meg selv og sjefen min, så var jeg lei, hehe :)

Skrevet

....pappa, for å se om jeg trenger å ha dårlig samvittighet for alle donasjonenetil en trengede datter...:-)

Jeg behøver_IKKE_å ha dårlig samvittighet!

kakki1365380609
Skrevet

"Alle søk i skattelistene logges og bruk av tjenesten overvåkes. Overvåkingen tjener bare til å ivareta sikkerheten i løsningen, og vil ikke bli brukt til å identifisere enkeltpersoners søk i skattelistene."

Gjest lønnssammenlikning
Skrevet

De av mine kolleger jeg burde kunne sammenlikne meg med lønnsmessig - for å se om min lønn er urettferdig, hvilket den er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...