Gå til innhold

inkontinent katte! Grrr!

Anbefalte innlegg

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Først må du forvisse deg om at han ikke har fått en urinveisinfeksjon.

Slike

infeksjoner kan dukke opp når som helst og noen ganger gå over av seg selv.

En urinprøve hos veterinær vil kunne se om urinen inneholder bakterier

og/eller krystaller.

Dersom han har infeksjon, må han gå på anibiotika 10

dager. Jeg har en katt som stadig får disse tilbakevendene

urinveisinfeksjonene. Først trodde jeg det var psykisk, men det var det

altså ikke.

Men dersom det er psykisk, trass som du kaller det, så kan du kjøpe Feliway

beholder/kontakt eller Feliway spray. Det demper stress hos katter.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, nå ble jeg imponert altså:-)

Kattja og Muskatt har det kjempefint de :-)

Du er vel ikke gravid til samme tid hver høst (hver periode katten tisser inne), så antagelig kan du vel ta det med ro ;-)

*lol* :-) Nemlig..Litt gravid sånn i september/oktober..;-)

Nei,jeg vet ikke, kanskje katta har høstdepresjoner..;-)

Jeg får ta ham med til dyrlegen for en grundig sjekk og for råd om slitsomme adferdsproblemer.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Først må du forvisse deg om at han ikke har fått en urinveisinfeksjon.

Slike

infeksjoner kan dukke opp når som helst og noen ganger gå over av seg selv.

En urinprøve hos veterinær vil kunne se om urinen inneholder bakterier

og/eller krystaller.

Dersom han har infeksjon, må han gå på anibiotika 10

dager. Jeg har en katt som stadig får disse tilbakevendene

urinveisinfeksjonene. Først trodde jeg det var psykisk, men det var det

altså ikke.

Men dersom det er psykisk, trass som du kaller det, så kan du kjøpe Feliway

beholder/kontakt eller Feliway spray. Det demper stress hos katter.

Tusen takk for gode råd! :-)

Da får vi kjøre en tur til dyrlegen for å sjekke om det er urinveisinfeksjon..Det virker liksom bare så _innfult_, det er derfor jeg har vært så sikker på at det er i hodet..(Og det at jeg sjekker hamjevnilig..) Men selvsagt kan pus ha høstlig blærekattar det skal jeg få sjekket!

Og takk for det andre tipset også! Håper en av delene er jackpot..Jeg vilså nødig måtte avlive ham..(som om jeg har hjerte til det..:-o)

Skrevet

Ja, jeg jobber meg omtrent ihjel med husrengjøring nå, det er jo ett eller annet nesten hver gang jeg har vært ute..Jeg finner det jo,og får kverket lukta,men desverre må jeg joogså kaste både sko og ryer for å få bukt med luktkilden innimellom..:-I

Men jeg kvir meg skikkelig for å eventuelt måtte sende ham til de siste jaktmarker..Men er enig i at uvesenet ikke kan få fortsette i evigheter heller..Får kontakte dyrlegen, i første omgang for flere gode råd.

Skjønner deg godt, men det er umenskelig å holde på sånn som du gjør nå.

Dessuten kan det veldig fort komme litt urin inn i sprekker ol. (om han skvetter ved lister osv) og den lukta henger i så det er et mareritt.

Ønsker deg lykke til hos dyrlegen, om ikke ting ordner seg så synes jeg du kan fjerne katten med god samvittighet, selv om jeg skjønner at det ikke akkurat er morro.

lalala1365380457
Skrevet

Det hadde det! Det skal jeg sjekke min for, jeg vet ikke om de sjekket ham grundig for det forrige gang han hadde helsesjekk..Men det regner jeg egentlig med,da han er feit og kastrert..

Kanskje jeg skal bytte tilslikt for? Han spiser "senior light" nå..

Uansett,så trist med katten deres, det var leit å høre..Kondolerer.

går bra, er vel ca 7 år siden nå. men ufattelig surt ja, at en forholdsvis ung katt (7-8år gammel) dør fordi dyrlegen ikke gidder å informere ved kastrering og å ta ordentlig kontroll når vi kommer innom med den.

men rart om det skulle være det til din katt egentlig, ettersom den bruker å gjøre det ca en gang i året..snodig =/ _ikke_ vask med salmiakk hjemme iallefall, det lukter likt urinen så katten bare fortsetter å tisse på ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...