Gjest student med baby Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Hei. Jeg er nettopp gått over til attføring og er nå gravid. Hvordan er det i forhold til dette? Jeg har veldig sterke ønsker om å fortsette skole som før, og bare ha en måneds tid hjemme. Skolen er fleksibel til å ha babyer med tror jeg:) Men hvis ikke... hvilke andre muligheter har jeg for utbetaling av trygd? Vil jeg gå ned i inntekt? Har en samboer så jeg får ikke alenemorstøtte. Mvh student med baby 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Tror ikke det blir noe problem, om du undersøker i trygdeloven ang. søking av permisjon, den tiden du må være borte fra attføringstiltaket. Du får iallfall støtte fra lånekassen. 0 Siter
Gjest en-to-tre-4 Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Når du er gravid på attføring får du 6 uker permisjon i forbindelse med fødselen, men i disse 6 ukene får du ikke attføringstrygd. Du får engangsstønaden fra trygdekontoret på ca 34 000,-. Har du hatt rett til lån fra Lånekassen seks måneder av graviditeten, altså gått på skole, kan du få fødselstipend fra dem selv om du velger å fortsette skolegangen. Hvis pappaen jobber kan han ha rett til fødselspermisjonen i stedet for deg, men da kreves det at du studerer på heltid. Det kan jeg anbefale, det var mye stress i starten med baby og skole, godt å ha pappaen hjemme til å ta seg av babyen ) Jeg fikk også en grei avtale med saksbehandleren min, avtalte med skolen at jeg skulle studere hjemme i starten og da trakk de meg ikke for de 6 ukene med permisjon. Lykke til ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.