Gå til innhold

attføring og graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest student med baby
Skrevet

Hei.

Jeg er nettopp gått over til attføring og er nå gravid.

Hvordan er det i forhold til dette?

Jeg har veldig sterke ønsker om å fortsette skole som før, og bare ha en måneds tid hjemme.

Skolen er fleksibel til å ha babyer med tror jeg:)

Men hvis ikke... hvilke andre muligheter har jeg for utbetaling av trygd?

Vil jeg gå ned i inntekt?

Har en samboer så jeg får ikke alenemorstøtte.

Mvh

student med baby

Fortsetter under...

Skrevet

Tror ikke det blir noe problem, om du undersøker i trygdeloven ang. søking av permisjon, den tiden du må være borte fra attføringstiltaket.

Du får iallfall støtte fra lånekassen.

• 1 måned senere...
Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Når du er gravid på attføring får du 6 uker permisjon i forbindelse med fødselen, men i disse 6 ukene får du ikke attføringstrygd. Du får engangsstønaden fra trygdekontoret på ca 34 000,-.

Har du hatt rett til lån fra Lånekassen seks måneder av graviditeten, altså gått på skole, kan du få fødselstipend fra dem selv om du velger å fortsette skolegangen.

Hvis pappaen jobber kan han ha rett til fødselspermisjonen i stedet for deg, men da kreves det at du studerer på heltid. Det kan jeg anbefale, det var mye stress i starten med baby og skole, godt å ha pappaen hjemme til å ta seg av babyen :o) Jeg fikk også en grei avtale med saksbehandleren min, avtalte med skolen at jeg skulle studere hjemme i starten og da trakk de meg ikke for de 6 ukene med permisjon.

Lykke til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...