Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

martini Bianco likte jeg tidligere, sånn for 25 år siden. Kjøpte en flaske og nå syns jeg det smaker krydret sukkerlake. Kan man bruke Martini Bianco til noe annet enn med is og sitron?

hm, skal tro om jeg greier å unngå å sprette en Braastad i kveld?

Skrevet

Hvorfor har du behov for å ruse deg da?

Jeg har ikke behov for å ruse meg. Hadde bare lyst til å smake om det jeg likte for 25 år siden smakte like godt som da, og det gjorde det definitivt IKKE. Men jeg har åpna ei flaske Braastad konjakk for å skylle ned Martini smaken. Men du skal være helt trygg på at jeg ikke kommer til å tømme noen av de flaskene selv om jeg åpner dem.

Gjest koffert
Skrevet

Jeg har ikke behov for å ruse meg. Hadde bare lyst til å smake om det jeg likte for 25 år siden smakte like godt som da, og det gjorde det definitivt IKKE. Men jeg har åpna ei flaske Braastad konjakk for å skylle ned Martini smaken. Men du skal være helt trygg på at jeg ikke kommer til å tømme noen av de flaskene selv om jeg åpner dem.

Godt å høre! ;)

Skrevet

Godt å høre! ;)

Men du har jo ingenting med det heller da.

Gjest koffert
Skrevet

Men du har jo ingenting med det heller da.

Jo, så lenge det foregår i det åpne rom ;o)

Skrevet

Jo, så lenge det foregår i det åpne rom ;o)

Så lenge det jeg gjør foregår innefor lovlige former så har du ingenting med hvorfor jeg drikker Martini i kveld. Innlegget mitt handla om at smaken i dag er annerldes enn for 25 år siden og et spørsmål om hva man eventuelt kan bruke Martini Bianco til.

Men som den omsorgsfulle person du er, så er du da bekymret for hvorfor jeg har behov for å "ruse" meg? Jeg har ikke forherliget alkohol på noen som helst måte, ei heller oppfordret andre til å drikke, så hvorfor mener du at du da har noe med det?

Skrevet

Martini Bianco blanda med Sprite var noe av det vi drakk som 17-åringer, og det ar i grunnen aldri frista meg siden...

Gjest LucySky
Skrevet

Så lenge det jeg gjør foregår innefor lovlige former så har du ingenting med hvorfor jeg drikker Martini i kveld. Innlegget mitt handla om at smaken i dag er annerldes enn for 25 år siden og et spørsmål om hva man eventuelt kan bruke Martini Bianco til.

Men som den omsorgsfulle person du er, så er du da bekymret for hvorfor jeg har behov for å "ruse" meg? Jeg har ikke forherliget alkohol på noen som helst måte, ei heller oppfordret andre til å drikke, så hvorfor mener du at du da har noe med det?

Menneskene (sikkert noen dyr også) har hatt behov for å ruse seg av og til - til alle tider.

Rus ble blant annet brukt som "virkemiddel" i mange typer for relgionsutøvelse.

Det er synd for både en sjøl og omgivelsene, særlig barn, om man blir avhengig, dvs alkoholiker, eller oppfører seg ubehagelig når man er ruset.

Forøvrig syns jeg behovet for (en) rus av og til er aldeles berettiget og helt greit.

Forbruket av lettbrus på denne sida bekymrer meg mer. Og moralismen, i enkelte spørsmål.

Akkurat nå (merk tidspunktet) drikker jeg grønn te med peppermynte. Men da diskusjonen her pågikk i natt, hadde jeg drukket masse rødvin sammen med mannen min, og var rimelig avslappet og salig og hadde det kjekt etter ei lang uke.

Skrevet

Martini Bianco blanda med Sprite var noe av det vi drakk som 17-åringer, og det ar i grunnen aldri frista meg siden...

Det kan jeg forstå! Høres ikke godt ut. På videregående var favorittfestdrikken til noen i klassen heimbrent med solo. Jeg sto over.

Skrevet

Menneskene (sikkert noen dyr også) har hatt behov for å ruse seg av og til - til alle tider.

Det er synd for både en sjøl og omgivelsene, særlig barn, om man blir avhengig, dvs alkoholiker, eller oppfører seg ubehagelig når man er ruset.

Forøvrig syns jeg behovet for (en) rus av og til er aldeles berettiget og helt greit.

Forbruket av lettbrus på denne sida bekymrer meg mer. Og moralismen, i enkelte spørsmål.

Akkurat nå (merk tidspunktet) drikker jeg grønn te med peppermynte. Men da diskusjonen her pågikk i natt, hadde jeg drukket masse rødvin sammen med mannen min, og var rimelig avslappet og salig og hadde det kjekt etter ei lang uke.

Så enig med deg! Jeg drikker i grunnen veldig lite og blir derfor kraftig provosert av unødvendig moralisme.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

" Men da diskusjonen her pågikk i natt, hadde jeg drukket masse rødvin sammen med mannen min, og var rimelig avslappet"

Bør jeg få med meg den tråden?:-/

Skrevet

" Men da diskusjonen her pågikk i natt, hadde jeg drukket masse rødvin sammen med mannen min, og var rimelig avslappet"

Bør jeg få med meg den tråden?:-/

Den var ganske så kort. Du gikk ikke glipp av noe. :o)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Den var ganske så kort. Du gikk ikke glipp av noe. :o)

Vet;) dolberter har det med å ramle av stolen etter noen glass rødvin.

Skrevet

Vet;) dolberter har det med å ramle av stolen etter noen glass rødvin.

Det var ikke det som var tilfellet denne gang. Jeg sendte meldinga om Martini Bianco og at jeg syntes den smakte jævlig nå, men at jeg likte den for 25 år siden. Så fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg hadde behov for å ruse meg. Litt i overkant frekt syns jeg.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det var ikke det som var tilfellet denne gang. Jeg sendte meldinga om Martini Bianco og at jeg syntes den smakte jævlig nå, men at jeg likte den for 25 år siden. Så fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg hadde behov for å ruse meg. Litt i overkant frekt syns jeg.

Du bør ignorere frekkasene.

Skrevet

Du bør ignorere frekkasene.

Jepp- men av og til må man ta igjen litt.

Skrevet

"Forbruket av lettbrus på denne sida bekymrer meg mer"

Mener du DOLeres forbruk av lettbrus?

Det er jo mange nok som tror at det er helt greit å helle i seg mengder av aspartam hver dag - det er jo ikke sukker. Det er litt som enkelte medikamenter som spises som sukkertøy - skummelt, egentlig. Forbruket av brus med sukker imponerer meg også hos enkelte - det er utrolig hvor mye tynntflytende sirup mange heller i seg.

"........................................"

Skrevet

"Martini Bianco til noe annet enn med is og sitron?"

Martini Bianco er en lys vermuth. D.v.s at du kan bruke den i f.eks Dry Martini (5.5cl dry gin, 0.5cl lys vermuth).

".........................................."

Skrevet

"Martini Bianco til noe annet enn med is og sitron?"

Martini Bianco er en lys vermuth. D.v.s at du kan bruke den i f.eks Dry Martini (5.5cl dry gin, 0.5cl lys vermuth).

".........................................."

Men blir det ikke søtt da? Jeg liker Dry Martini men har alltid brukt Martini Extra Dry til dette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...