Gå til innhold

Kan alle typer p-piller gi tilbakefall av depresjon?


Gjest microgynon

Anbefalte innlegg

Gjest microgynon

har gått på merket microgynon, og er nå på andre brettet. De siste ukene har jeg fått angstanfall og følt sterk depresjon. Selvfølgelig kan det være andre ting inne i bildet, mye som skjer i livet mitt, men jeg lurer litt på om p-pillene spiller en rolle her pga symptomene jeg opplever.

Kan det være at man ikke merker noe på første brettet, men merker symptomer på depresjon på andre?

Hvilke erfaringer har dere?

Hvis det er p-pillene som er "synderen", hvor lang tid sitter det i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annnabethh

jeg har bipolar lidelse og kom i alvorlig "mixed state" av p-pillen. Sluttet etter en uke og var så hypoman noen uker, lett deprimert noen uker, har egentlig aldri blitt den samme og er svært mye oppstemt for tiden og ler hele tiden, men hvem vet, kanskje jeg bare er sånn .Men jeg var ikke sånn før jeg gikk på yasmin da. Iallfall så har jeg byttet til en gammel type p-pille (yasmin er en nyere type), og nå går det kjempebra, ingen tilbakefall med depresjon, HERLIG! kan puuuuuule=) og får driiitfin hud av dem!

Et tips er vel å skifte p-pille merke til en helt annen type. Noen tåler de gamle, noen tåler bare de nye. Jeg ble helt ødelagt av den nye type. I'm an 0ld-schoolgirl i suppose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg byttet fra et "gammelt" merke til et av de nye, lavøstrogen merkene (Loette). Allerede første dagen på de nye p-pillene merket jeg at jeg ble mye mer trist og deprimert, og etter ti dager holdt jeg ikke ut lenger så jeg slutta. Depresjonen gikk over ca en uke etter at jeg sluttet med p-pillene.

Jeg trodde at lavøstrogen piller skulle gi mindre depresjon og humørsvingninger, men i følge legen min stemmer ikke dette. Jeg har nå fått anbefalt et merke som ikke inneholder østrogen, og skal prøve dette (Cerazette).

Som du skriver så kan det være mange grunner til at man plutselig blir værre av depresjon og angst, men hvis du mener du er blitt værre etter du begynte med p-piller ville jeg anbefale deg å prøve et annet merke.

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest microgynon

Hei

Jeg byttet fra et "gammelt" merke til et av de nye, lavøstrogen merkene (Loette). Allerede første dagen på de nye p-pillene merket jeg at jeg ble mye mer trist og deprimert, og etter ti dager holdt jeg ikke ut lenger så jeg slutta. Depresjonen gikk over ca en uke etter at jeg sluttet med p-pillene.

Jeg trodde at lavøstrogen piller skulle gi mindre depresjon og humørsvingninger, men i følge legen min stemmer ikke dette. Jeg har nå fått anbefalt et merke som ikke inneholder østrogen, og skal prøve dette (Cerazette).

Som du skriver så kan det være mange grunner til at man plutselig blir værre av depresjon og angst, men hvis du mener du er blitt værre etter du begynte med p-piller ville jeg anbefale deg å prøve et annet merke.

Mvh,

takk for at du ville dele noen erfaringer. Vet ikke om jeg tør å starte på et nytt merke igjen nå med det samme, men det kan jo være en ide å prøve noe uten østrogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...