Gå til innhold

Hvor mange dager mellom egenmeldinger?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

En ansatt tok ut egenmelding 22. september - og har ringt inn en ny for i morgen.

Det er 16 dager i mellom, 12 arbeidsdager - men hun jobber 80% så for henne er det bare 8 arbeidsdager.

Jeg er ikke noen IA-bedrift.

Det er regler om 14 eller 16 dager mellom sykemelding og egenmelding (i den rekkefølgen), men hvordan er det når det er mellom egenmeldinger?

Og jeg spør ikke fordi jeg skal betale eller ikke (det må jeg uansett) - jeg spør fordi jeg må vite om jeg må kreve en sykemelding for morgendagen eller ikke.

Gjest synes bare-vet ikke
Skrevet

_Tror_ ikke det er noen regler på det.

Begrensningen ligger på siste 12 mnd. Hvordan de fordeles på disse månedene tror jeg ikke det er begrensninger på.

Gjest her er reglene
Skrevet

Nei, det står ikke noe om det her....

Som du ser er det ingen regler for hvor lenge det skal være mellom.

Vedkommende trenger altså ikke sykemelding fra lege.

Gjest Persille
Skrevet

Som du ser er det ingen regler for hvor lenge det skal være mellom.

Vedkommende trenger altså ikke sykemelding fra lege.

Det står ingenting om at man skal ha 16 dager mellom sykemelding fra lege og egenmelding her heller - men det vet jeg at er riktig.

Derfor; det er ikke alltid slik at selv om det ikke står noe om det på én nettside - så finnes det ingen regler om det.

Skrevet

Det står ingenting om at man skal ha 16 dager mellom sykemelding fra lege og egenmelding her heller - men det vet jeg at er riktig.

Derfor; det er ikke alltid slik at selv om det ikke står noe om det på én nettside - så finnes det ingen regler om det.

Har aldri hørt om noen slik regel, og kan umulig skjønne at det skulle være noen logikk i at en slik skulle finnes.

Gjest Persille
Skrevet

Har aldri hørt om noen slik regel, og kan umulig skjønne at det skulle være noen logikk i at en slik skulle finnes.

Ikke jeg heller - men det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!

Tross alt - om hun ikke har med sykemelding, og ikke kan bruke egenm. to ganger så tett innpå hverandre - så får hun ikke betalt. Og det er jo ikke ønskelig.

Men jeg ringer Trygdekontoret i morgen - jeg har uansett bedt henne ta med sykemelding i morgen for sikkerhets skyld. Hun er syk nok til å få det - så det er ikke noe problem :)

Skrevet

"hun jobber 80% så for henne er det bare 8 arbeidsdager."

Jeg tror det regnes i antall dager (evt. normalarbeidsdager). Selv om hun jobber i 80% kunne hun jo feks jobbet alle hverdager, bare kortere dager. Tror derfor ikke det spiller noen rolle at hun jobber i redusert stilling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...