eos Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg har i flere måneder nå vært "plaget" med det som viste seg å være ekstraslag. Enkelte ganger, helst på kveldstid, kjenner jeg dette svært godt, og gjerne flere 2-3 ganger etter hverandre (det virker som om det kommer fortere hvis jeg puster ujevnt i tillegg). De siste ukene har jeg også fått en ny "plage", det hender at jeg føler en slags "tyngde" på brystet mitt, eller enkelte ganger mangel på tyngde... Litt vanskelig å forklare. Andre ganger har jeg små, små "stikk". Ingentin særlig smertefullt, bare ubehagelig.. To ganger har jeg hatt en nummende smerte i venstrearmen på samme tid... Ikke akutt, men utvikler seg gjerne i løpet av en time eller to. (Alderen min er forresten 18 år, jeg røyker ikke, drikker ikke kaffe/koffeinholding brus, men har nok hatt et litt høyt salt-inntak og trener ikke regelmessig.. blir mye stillesitting foran pc-skjermen). Mitt spørsmål er om disse smertene kan være symptomer på kommende infarkt eller noe i den retning.. Eller kan det hende at det hele er psykisk? At smertene i armen kommer av muskelplager i forhold til sittestilling eller at jeg har ligget på dem, og at ubehagelighetene i brystet blir generert i tankene mine? Jeg har vært til lege og spurt om det var noen umiddelbar fare, men fikk høre at det var typiske plager for folk med min livsførsel.. Allikevel er jeg en smule nervøs... Noen forslag/tanker på hva det kan være, og evt. hvor farlig det er? mvh E.O. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20166-hjerteinfarkt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Svar til Eos. Det er så liten sannsynlighet for at dine litt diffuse plager har noe med ditt hjerte å gjøre at du nærmest kan se bort fra den muligheten. Høyst sannsynlig er dette muskulære fenomèn, som godt kan ha med din treningstilstand og arbeidsstilling å gjøre. Mange timer foran en dataskjerm krever ganske bevisst fysisk holdning og avslapningsteknikk for ikke å gi fysiske plager etterhvert. Muligens har du begynt å projisere endel kroppslige symptomer på ditt hjerte, og det kan med tiden bli ganske plagsomt. Forsøk å komme ut av dette mønsteret snarest mulig. Beste måte å gjøre det på er å prioritere regelmessig mosjon og trening. En 18-åring burde være i sitt livs form, så sett igang og gjør noe varig verdifullt for deg selv. Klarer du å få regelmessig trening til å bli en livsstil, har du gjort den beste investering du noengang vil gjøre. Det du kjenner er ikke farlig. Ta det heller som et signal om at du bør prioritere anderledes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20166-hjerteinfarkt/#findComment-88227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.