Frodet Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Har i mange år (siden '90) vært plaget av tilbakevendende fistel like bak anus. Jeg har tatt ganske mange forskjellige behandlinger - alle uten varig suksess. I det siste har det igjen blitt svært plagsomt og jeg vurderer på nytt inngrep. Jeg tror at det er noe 'annet' som trigger disse tilbakefallene og at rebehandling ikke vil være effektivt uten at man tar problemet ved roten - så og si. Jeg mistenker nemmelig at det er betennelse i hårsekkene "bak" som er synderen (dette, kombinert med allerede svekket muskulatur i området). Finnes det behandlinger som permanent fjerner hårproblemet i rompesprekken? Elektrolyse? Jeg mener også at jeg leste om et preparat som sprøytes under huden og har en langvarig, men begreset virking - noen som vet hva det kan være (mulig at det var et kort ord som begynner på F)? Andre forslag til behandling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201664-behandling-av-fistel-rektal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.