Gå til innhold

Allergitest

Anbefalte innlegg

Må jeg ha legetime for å få tatt en allergi test? Det er 3-4 måneders ventetid og jeg klarer ikke å vente så lenge, men så er jeg ikke så plaget at jeg må på akutten heller. Vil en allergitest vise om jeg er allergisk mot hvete ol?

Jeg er veldig plaget med kløe på huden og får små, røde prikker når jeg klør. Det er verst på overkroppen + at jeg har litt kløe på øynene og er ofte tett i nesen. Prøver å rengjøre ofte hjemme, har byttet vaskepulver osv, men ingenting hjelper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20174-allergitest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære kløa

Ja, du må ha en legetime for å få tatt en allergitest. Det er helt nødvendig med en totalvurdering sammen med testen - å stille diagnoser bare på grunnlag av en test er dårlig medisin.

Sammen med sykehistorien din kan en allergitest muligens hjelpe legen din til å stille en diagnose. Men du skal være klar over at det er mange andre grunner til røde prikker og kløe enn allergi.

Hvis du lurer på om du reagerer på hvete må du i alle fall ikke slutte å spise mat med hvetemel i før det er stilt en riktig diagnose, hvis ikke kan du risikere at du ikke finner ut hva som feiler deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20174-allergitest/#findComment-88172
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...