lilla84 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei. Jeg er ei jente på 21 år som nå har vært plaget med kvalme i 11 uker. Var hos legen for 4 uker siden, men han fant ingenting på blodprøvene, urinprøven eller ved palpering, så han sa derfor at det sikkert var en virusinfeksjon(selv om infeksjonsstatus var normal), og at det ville gå over innen 1 uke. Det gjorde det altså ikke,og jeg bestilte i dag ny time i dag, men er lenge til jeg har time, så jeg skriver derfor til deg. Jeg kan ikke si at jeg sliter med noe psykisk, har ikke skjedd noen store forandringer i livet, spiser normalt, normal matlyst, er ikke gravid, har ikke kjent allergi, ikke økt/redusert matlyst e.l. Kan altså si at jeg ikke har noen andre symptomer. Jeg har i perioder prøvd å kutte ut melkeprodukter/innta store mengder melkeprodukter, men det forbedres/forverres ikke av dette. Har også normal menstruasjon og avføring (AV og til litt bløtere, men ikke diare). Har også noen ganger hatt en svak smerte i magen, men dette er sjeldnere, så tror ikke dette har sammenheng med kvalmen. Kvalmen er som regel svak, og hindrer meg som regel ikke i å gjøre de daglige gjøremålene, men ligger av og til våken om natten pga dette. Har ikke kastet opp eller følt trang til det. Begynner å bli bekymret når jeg nå har vært kvalm så lenge, og lurer på om du har vært borti lignende, eller har en mistanke om hva det kan være? Er det evt noen prøver jeg skal forlange at legen min tar? Eks vitaminer/mineraler? Vet at kvalme kan ha mange årsaker, men håper likevel at du kan svare meg. På forhånd tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201898-langvarig-kvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.