Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en lang stund vert plaget av ubehagelig luft av avføring/tarm. Metallisk eller kloakklignende. Selv etter dusj og vask, oppstår ofte denne lukten uten toalettbesøk. Kjenner at den kommer stigende opp når jeg sitter. Må på det verste vaske meg og bytte undertøy mange ganger for dag. Når jeg sover setter ofte lukten seg i sengetøyet og i rommet.Har hatt et tøft år med mye depresjon, nervøsitet og stress.Trodde kanskje at det kunne ha noe med dette å gjøre. Har det mye bedre nå,men luktproblemene oppstår fortsatt. Håper på et positivt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201914-mageavf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du kan kontakte fastlegen din for å få tatt bakterie-prøver fra avføringen. Kanskje har du smitte med amøber eller andre parasitter som kan gi spesiell lukt. urinveis-infeksjon kan også gi spesiell lukt fra underlivet, likeledes skjedekatarr hos kvinner. Dette kan fastlegen lett finne ut av. Blod i avføringen kan også gi en spesiell lukt; dette bør utelukkes. Svart avføring kan tyde på blod. Mye melkeprodukter KAN hos noen gi treg avføring og sterk lukt. Prøv eventuelt kostomlegging; mer væske og fiber. Kutt ut søt melk til fordel for f.eks. Biola-produkter. Snakk også med legen di om depresjon/stress. Dette bør du få hjelp med, og disse plagene kan gi fordøyelses-problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201914-mageavf%C3%B8ring/#findComment-1440009
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...