Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Torsdag i forrige uke fikk jeg muntlig beskjed om at jeg vil bli oppsagt med en måneds oppsigelsestid grunnet overbemanning.

Jeg tok dette veldig tungt, og det kom som et sjokk på meg. Det er veldig vanskelig å være på jobb, da jeg føler meg uønsket og overflødig. Tar lett til tårene og har hodepine hele tiden. Bekymrer meg hele tiden over hvordan jeg skal ordne meg ny jobb, så lenge jeg er i denne jobben hele dagen.

Det jeg lurer på er om jeg går til legen, vil jeg kunne få en sykemelding på dette grunnlaget?

Håper på hurtig svar, vennlig hilsen

bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201935-konflikt-p%C3%A5-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ganske vanlig at fastleger sykmelder i en oppsigelses-fase. Sykdom må imidlertid dokumenteres. For de fleste er det helt reellt at man får søvnvansker, hodepine, angst og depresjon. Synes du skal gå til fastlegen din og fremstille problemet. Dersom noe av tiden når du eventuelt blir sykmeldt går til å søke ny jobb kan jo en sykmelding slik sett være en "god investering" for fremtiden din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...