Gå til innhold

Ingen lys i tunnelen


Turner

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å spise- jeg får dårlig samvittighet.Har hatt problemer nå i lengre tid- helt siden voldtekten i des 99.

For en stund siden skrev jeg her og fikk råd om å søke støtte hos venner. Det gikk ikke så bra. Han jeg betrodde meg til- misbrukte tilitten.

Nå er jeg helt ferdig skjønner ikke hvor jeg skal begynne for å komme på rett vei.

Jeg klarer ikke å spise hverdag lenger- når jeg er sikkelig deppa tenker jeg at hvis jeg bare sulter meg litt til vil kroppen bli renset og skammen går vekk. Men for hver kilo som forsvinner føler jeg skammen like mye- jeg orker ikke mer. Er så sliten....

Hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei Turner.

det er slik at man kan ikke stole på de så kallt "venner" når vi mest trenger...

Syns at kanskje du burde forsøker å gå til psykologen. Hos dem kan man ihvertfall snakker uten tap a tillit... man er jo ikke helt trygg hos dem heller, av og til det hender at vurderer oss, skynde oss og forventer at vi blir friske, men det har jo skjedde med meg bare med psykiateren min en gang. hun pleide å si fra at jeg så forferdelig utsultet ut, og pleide å trusle meg med sykehusinnlegelse, Modumbad sanatorium plass, og spiseliste.

alikevel, det hjalp mye da jeg snakket om det som skjedde med meg, ble ikke voldtatt, men misbrukt som barna, og det er også en grunn at jeg holder fast med sf min, fordi når jeg sulter meg, blir jo så lykegildig at ingenting spiller noe rolle, føler ingenting, glemmer alt, glemmer smerter, savn.

ikke stole på mennesker, skaffe deg en katt, det var det eneste som hjalp meg å gå videre. Dyr vurdere ikke oss, vi kan stoler på dem og få nærheten uten å bli redd av å bli misbrukt, forlatet eller misforstått.

du kunne prøve også å snakke om det som hendte på forum for Overgrep, også med andre som opplevde det du opplevde. Ikke skam deg over noe ting, du fortjener ikke enda mer smerter, du fortjener å ha det bra og arbeider med smerter din. Jeg har fortsatt mareritt, men det vokst av meg at jeg kan klarer å leve med det, fortrengt det inni i en stor dyp hull glemt inni i hodet mitt... så livet gå fremover..

tenker på deg,

Kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Turner! Du sier ikke noe om livet ditt før voldtekten,men det kan se ut som om voldtekten kanskje var utløser for din sf. Det å bli voldtatt betyr å bli fratatt kontrollen over egen kropp. Vi ser ofte at en spiseforstyrrelse følger etter et overgrep og jeg anbefaler deg å søke hjelp hos psykolog/psykiater for å få muligheten til å bearbeide ditt traume.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...