Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kul bak øret.

Jeg har i flere år hatt en kul bak øret, som legen har sagt ved undersøkelse bare var en fettklump. Var nå å sjekket på sykehuset, og legen der mente det var en svuls som måtte fjernes. Har også hatt synsforstyrrelser på øyet som ligger nær kulen, dette har jeg vært å sjekket, både med MR og øyelege, ved flere episoder mistet jeg synet helt i flere dager. Legene klarte aldri å finne ut hva det var, og jeg ble anbefalt briller, noe jeg ikke fant vitsen med å kjøpe, siden synet stadig forandret seg. Spurte legen på sykehuset om dette kunne ha en sammenheng, men det trodde han ikke. Har nå funnet en artikkel om at hørselsvikt kan ha sammenheng med svulser, så hvorfor kan da ikke synsforstyrrelser også ha det? Blir ikke klok på svarene jeg har fått, og sitter her med en litt ekkel følelse.. Hva tror du? Mvh ung dame

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202062-kul-bak-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hørsels-svikt kan ha sammenheng med svulster langs hørselsnerven. Synsforstyrrelser med svulster langs synsnerven. En kul bak øret kan ikke i seg selv forklare synsplagene. Synsforstyrrelser som du beskriver bør kanskje utredes med f.eks MR. nervesykdommer som MS bør utelukkes. Det er ganske vanlig å ha varig forstørrede lymfekjertler eller bindevevskuler bak øret. Men dersom en lege på sykehuset mente den burde fjærnes, så synes jeg du skal få dette gjort. Sannsynligvis et lite, greitt inngrep i lokalbedøvelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202062-kul-bak-%C3%B8ret/#findComment-1440030
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...