Gjest hege1 Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Hei. I den siste tiden (ca 1 1/2 uke) har jeg når jeg våkner om morgenen vært nummen rundt munnen/på leppene. Hø hånd likeså. Følelsen har kommet tilbake etter hvert rundt munnen, men hø hånd nummen stort sett hele dagen. I denne sammenheng har jeg hatt en del hodepine. Hva kan dette være? Er det noe jeg bør få sjekket opp til legen? 0 Siter
Gjest nickgirl Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 JA, det syns jeg absolutt du skal ta opp med legen så fort som mulig!! 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Noen blir numne rundt munn/fingre/tær ved hyperventilering. årsaken kan være at man ubevisst puster for kraftig pga stress/angst, noe man ikke alltid er seg bevisst. Nummenhet i fingre kan også være avklemming av blodsirkulasjon ( da er det ofte hele hånden), eller nerveklem. Sistnevnte kan skrive seg fra nakken, albue-området eller lokal avklemming i håndroten. Prøv en annen nakkepute/madrass og se om det hjelper, finn ut om du har hatt ekstra mye stress. Dersom det ikke gir seg i løper av en uke kan du be om en sjekk hos legen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.