ADSADS Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har (ifølge urologen) hatt en urinveisinfeksjon som har pågått i ca. 3 år. Jeg har tatt antibiotika, og det har blitt bedre, for så å komme tilbake. Jeg har smerter i nedre del av magen, og må ofte på do. Jeg har også smerter før og etter jeg har vært på do. Jeg har akkurat blitt ferdig med en kur(Ciproxin) og det har blitt bedre. Hver kur har vart i 1 mnd. Jeg har under disse periodene opplevd litt blod på papiret etter avføring. Dette har blitt mye verre, og jeg opplever en del blod på papiret. Jeg syntes også å merke en kul ved end. åpning. Det klør veldig til tider, og det gjør ofte vondt etter avføring. Er dette vanlig, bør jeg oppsøke lege? Jeg er for tiden i utlandet, og har ikke lyst til å oppsøke lege her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202088-blod-etter-avf%C3%B8ring-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei, Urinveisinfeksjoner forekommer veldig ofte hos kvinner (du sier faktisk ikke om du er kvinne eller man). Dette kommer av at urinveislederen er så kort og at bakterier fra tarmen som det finnes veldig mange av omkring endetarm og andre genitale åpninger, kan relativt lett vandre inn i blæren. Slike infeksjoner er det vanligvis ganske lett å behandle og som regel er det tilstrekkelig med en kort behandling. Når du har slike infeksjoner så ofte, og at de krever så langvarig behandling tyder det på at det finnes noen andre grunner til at de kommer tilbake. Det kan være f. eks. sten eller grus i blæren, noen anatomiske forandringer som gjør at du ikke kan tømme blæren helt, eller andre ting. Når det der slik du beskriver, med stadig tilbakevendende infeksjoner er det helt riktig å få dette undersøkt skikkelig, med rtg og andre undersøkelser. Jeg vil anbefale at du gjør det. En mndr kurer med antibiotika vil ikke løse dine problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202088-blod-etter-avf%C3%B8ring-urinveisinfeksjon/#findComment-1439255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.