dione1 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har i en periode over 2-3 år vært plaget med svimmelhet. Og dette kommer særlig i perioder hvor jeg stresser mye. Som feks med eksamen, eller som nå, nå jeg er i praksis på sykehus. Er ikke sånn svimmel at jeg må holde meg fast eller noe, men sånn svimmel at det føles som om jeg er på en båt..blir dessuten ofte litt mere svimmel dersom jeg føler jeg er i "fokus", tror nok at jeg stresser en god del ja..Kan man bli svimmel av stress? Er det så og si konstant i slike perioder..og spesielt også når jeg går og tenker på det..Er litt urolig på om jeg kan være alvorlig syk, men har vært til undrsøkelse hos nevrolog, ikke tatt ct/mr, men bare en vanlig undersøkelse.. Kan også si at jeg bruker linser, har litt dårlig syn.og merker at linsa på den ene øyet ikke er sterk nok..kan dette ha noen sammenheng? Er dessuten ganske øm i nakkemusklene når jeg kjenner etter..noen som vet? Ung sykepleierstudent 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202212-svimmel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke lett mens det står på. Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har hatt en periode med svimmelhet som varte i nærmere et år. Det slo først ut da jeg var i en ekstrem stress situasjon. De første månedene var jeg svimmel hver dag. Det hjalp å legge seg for å hvile. Fryktelig ubehagelig følelse. Jeg var også redd det var noe galt, men lege sa at det var stress. Jeg merket at jo mer jeg tenkte på svimmelheten, jo mer kom den. Også i sosial sammenheng eller på vanlig handletur i kolonialen så kunne jeg merke at det knyttet seg i meg og jeg ble varm og redd for å svimle der og da. En sirkel som er vond å bryte med andre ord. Jeg bestemte meg for at jeg skulle slutte å bekymre meg for den. Måtte trappe drastisk ned på aktivitene og alt som gjorde meg stresset. Hvile mye og ofte. Når svimmelheten kom begynte jeg å bevege hodet frem og tilbake i samme vei som svimmelheten gikk flere ganger etter hverandre. Dette for å overbevise meg selv at jeg ikke var redd i den situasjonen. Men provoserte litt på en måte. Sakte, men sikkert ble det lenger og lenger tid mellom anfallene. I ettertid ser jeg at det gikk nærmere et år før jeg sluttet å få svimmelheten helt. I dag så merker jeg at hvis jeg blir stresset i lengre perioder så er nakkemusklene spente og jeg blir litt susete i hodet. Da må jeg trappe ned og ta det med ro og få stresset ned. Men svimmel blir jeg ikke lenger heldigvis, nettopp fordi at jeg tar hensyn til at kropppen rett og slett sier ifra. Vet ikke om dette er til noen hjelp, men stress er roten til alt vondt i mange sammenhenger føler jeg. Og du har nok en meget travel hverdag så prøv med avspenning e.l. og ikke la frykten overta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202212-svimmel/#findComment-1440485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.