Gå til innhold

Kommer jeg over det?

Anbefalte innlegg

Jeg er 35 år. for 10 år siden døde min far. Jeg var veldig glad i han, men viste det kanskje ikke.. min mor lever og jeg har 3 brødre. vi snakker ikke om følelser i vår famile. Jeg har alltid slitt med vekta, alle i min famile er store.Den dag i dag griner jeg som en unge når jeg tenker på faren min.. sperrer meg inne og snakker ikke med noen. Jeg har vel aldri kommet over at han døde.Orker ikke besøke graven, da kommer tårene. Er hjemme fra jobb pga at jeg er lei meg. Sitter å griner mens jeg skriver det her. Har tenkt tunge tanker lenge: hva er poenget med livet? jobber, går hjem, ser tv, støter venner fra meg.. Jeg har en fantastisk samboer som jeg kan snakke med. Men det virker ikke! Når blir jeg ferdig med at faren min plutselig døde? Jeg var 24 år. I etterkant har jeg vel lagt på meg 30 kilo. Jeg blir deppa av det også! Faan! Jeg blir sint og lei meg og deppa og alt er bare dritt! Jeg har lege angst, og kommer ikke til å gå til noen lege! Får vel bare kjeft pga vekten! Har ikke vært hos lege på 5-10 år!Hva kan jeg gjøre for å hjelpe meg selv? Jeg gir snart opp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202220-kommer-jeg-over-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg leser det du skriver så tenker jeg at du sliter med ting som neppe primært har med din fars død å gjøre. Du er sannsynligvis trist uavhengig dette, men forsøker å finne forklaring på tristheten og tillegger kanskje din fars død avgjørede betydning?

Hvis du ikke selv sammen med din samboer klarer å finne en vei ut av den negative spiralen, så må du vel bare ta mot til deg og oppsøke fastlegen selv om du ikke har lyst til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202220-kommer-jeg-over-det/#findComment-1439876
Del på andre sider

hei på deg!

det å miste noen man er glad i er fryktelig vondt. Ikke alle takler det like ok. Jeg foreslår at du setter hardt mot hardt mot følelsene du sliter med, og biter tennene sammen slik at du får kommet til en lege som kan henvise deg til en erfaren person som elsker jobben sin med å hjelpe folk. Da får du hjelp til å takle disse følelsene. Se de fra flere sider, flere måter. Du kan ha med deg din kjære hvis du vil!!

Din vekt har nok sammenheng med sorgen, og det ordner seg nok etterhvert med tida til hjelp. tror du din far ville like at du sliter sånn? rett opp ryggen, ta tlf og bestill time, for din egen og din fars skyld!

ser også at du kan ringe

Mental helses hjelpetelefon som er døgnåpent nr 810 30030

lykke til!! koz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202220-kommer-jeg-over-det/#findComment-1441537
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...