Gå til innhold

Hva vil skje hos endokrinologisk avd ?

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg søkt til Endokrinologisk avd. i Tromsø RITØ.

Når jeg undersøkes - vurderes e.l. hva blir gjort. Blir det hele hormonelle system "testet" tatt prøver i alle varianter osv...

Har symtomer på høyt stoffskifte - res: 3 ganger på 3 mnd samme: TSH 0,2 Fritt T4= 16...imhen andre åprøver tatt selv på oppfordring - med.pol. nektet ved konsult - stahet ? Har ekstremt sug nedover i fra svelget og videre nedover.Spiser jeg til eks. Chilinøtter blir det helt ekstremt - kaffe likedan. Etterpå etter en stund blir jeg tørr i kroppen eller kjempevarm - og vassflyter i munnen av spytt. Kan plutselig bli overseksuell - eller motsatt.

Dirring innvendig, forvirring, svirring i tankene. Dovner bort i ansiktet- blir tørr i håndflatene eller plutselig våt - svetter nien ganger mye, men kan også bli kald ( p.g.a. sterke luftdannelser tarmene ?? ) Høyt maatinntak - ingen vektøkning - 175 høy og nå 53 kg i 4 mnd. Vil ikke opp uansett - til og med holdt opp røyking 3 mnd - ikke vektøkning av dette heller. Var 68 kg mai. hatt overtrykk i mage-tarmsystemet i 10-15 år med hyperaktivt mønster uten spes. grunn - konsentrasjonsproblemer. Dirring i kroppen ved ligging - spes. når våkner. Høy puls i 10 årsvis - ca. 100-110. Ved lite sukkerinntak kan pulsen bli veldig lav 50 - men da kroppen et press innvendig - knyter seg i tarmmusklaturen ?? Åpner seg mere ved søttinntak - så værre igjen. Bedre hvis jeg klarer i nøden å pine meg til å ligge - vende meg i alle retninger - opp-ned osv...

Er noe forvirret og svirrenede hele tiden. Stress, men ikke sånn stress at dete kan være årsaken. Jeg har ingen å prate med om dette, derfor så mange ord her nå. Kan det være en medfødt hormonell forstyrrelse ?

Det jeg håper på at alle forhold blir sjekket ved endokrinologisk avd. og ikke bare stoffskiftet. Hørt om noe som heter MEA ( tot. hormonell forstyrrelse ) har fått diagnosen ADHD i år 2000 som snart 50 år gannel mann. Som barn og hele livet i hundrede. Spes. siden 1988 forværrede symptomer "ala' stoffskifte - hormonelle lignende tilstander. Ble satt på Litium i 1990 og ble etter dette helt elendig - utslått og nedslitt apatisk - Fluanxol meget urolig og svirrende. Truxal virket best på lav dose. M.a.o. har vært igjennom alt. Av Ritalin - Dexedrine mot ADHD rolig og god i hjernen. men magen værre. Ved kutt etter en dag - alt det førnevnte ad. symtomer forværret enda mere. Kan denne medinsen gjøre hormonelle forstyrrelser enda værre. Beklager alt rrotet i skrivinga- Jeg har ikke bestemt angsyt eller depresssjon -helt sikker. Men en ekstrem oppgiret innvendoig tilstand som ikke kan være bare psykisk orientert eller relatert til psykiske tilstander- stand. Og heøller ikke bare til ADHD med de tilleggsproblemer ev.

Dovner bort i ansiktet - tørr i husd og hår - våkner med uttørring i kroppen - vann - så mat - så noe bedre og hyper og aktiv i 3-4 timer.

Det jeg har skrevet her nå. KAN jeg si aalt dette ved konsult Endokrinolog uten å bli tatt for å være helt "spacy" - noe jeg ikke er. Er ikke psykotisk iflg. psykiater og heller ikke depressjon. Han sier at det hormonelle tilhører ikke hans område, men adhd er hans samt med. mot psykiske tilstander. Tar ingen medisiner mot nerver utenom. Jo - 1 Sobril kveld - som virker dårlig selv ved opphold i 10 dager. Det er sånn fart igjennom kroppen at med- taes tror jeg dårlig opp. Og kirurgen sier at kjeg ikke har kreft. han har forøvrig støttet meg i at det kan være store sjanser for en hormonell forstyrrelse.

Klarer du å lese mer.

Takk for at du og dere andre leste dette. jeg klaerer snart ikke mere slit med dette - det må da være noen der ute som forstår og kan kartlegge, vurdere og elliminere bort og legge til og trekke i fra til de kommer frem til en konklusjon. Kan T3 være feil selv om TSH er 0,2 og Fritt T4 på 16 ?

Ha en fin kveeld - min kveld er et marreritt med mat og mat - forvirring og usikkerhet i forhold til et helsevesen som jeg blir mer og mer usikker på.

Er jeg på villspor og i ferd med å bli gal ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20234-hva-vil-skje-hos-endokrinologisk-avd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...