Gå til innhold

Er dette en vanlig angstreaksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Mareiken

da jeg gikk på barneskolen så hadde jeg veldig mye angst( visst ikke at det het angst den gangen). Jeg ble mobbet av en lærer i klassen, og når han sa nedsettende ting om meg så husker jeg bare at jeg så helt uklart og jeg på en måte blokkerte ut lyden slik at den hørtes ut som en fjern basstemme. Så kom jeg tilbake meg meg selv igjen..

har slitt mye med angst i senere år også men aldri opplevd dette fenomenet som jeg beskrev som voksen

Har noen av dere opplevd det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202346-er-dette-en-vanlig-angstreaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det har jeg ikke.

Men din historie fikk meg til å tenke på noe min mor har fortalt meg.

Da jeg var helt liten hadde jeg en god del kroniske sykdommer som varte i noen år.

Jeg var veldig mye innelagt på sykehus.

Ant. for å dempe tristheten og savnet, og for - som legen hadde sakt - det vonde og stresset så "koblet jeg ut".

Jeg var borte i min egen verden en liten tid, og de fikk liksom ikke kontakt med meg.

Kan jo ikke huske hvordan det var, men kanskje var det en beskyttelsesreaksjon fra kroppen din fra noe som var vondt og vanskelig å håndtere.

:)

Gjest LucySky

Nei det har jeg ikke.

Men din historie fikk meg til å tenke på noe min mor har fortalt meg.

Da jeg var helt liten hadde jeg en god del kroniske sykdommer som varte i noen år.

Jeg var veldig mye innelagt på sykehus.

Ant. for å dempe tristheten og savnet, og for - som legen hadde sakt - det vonde og stresset så "koblet jeg ut".

Jeg var borte i min egen verden en liten tid, og de fikk liksom ikke kontakt med meg.

Kan jo ikke huske hvordan det var, men kanskje var det en beskyttelsesreaksjon fra kroppen din fra noe som var vondt og vanskelig å håndtere.

:)

Jeg har alltid blitt ullen og "hvit" i hodet når jeg er blitt redd nok.

Det er en veldig vanlig angstreaksjon for mange. Man lukker liksom verden ute.

Det kan kanskje ha fysiske årsaker, at man strammer nakke/ansiktsmusklene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...