Gå til innhold

en stor rød , rund flekk.

Anbefalte innlegg

Hei , hviste ikke helt hvor jeg skulle spørre om dette, men jeg prøver her og håper noen vet noe.

Jeg har fått et utslett på armen min,som er rødt og litt større enn en femmer. Det klør ikke,og den ligger akkurat i armbøyen der vi tar blod prøve.Den er også ganske tørr, om dere skjønner,Hva kan dette være? Syntes det lingner på noen jeg har sett som heter "rød rose"

Hvist det er det er det farlig??

Noen som vet hva det kan være??

Jeg er også gravid i uke 12, kan det ha noe sammenheng??

Taknemmlig for svar, selv om dette ble litt rotete og tustelig.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20235-en-stor-r%C3%B8d-rund-flekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære hilw

Det er alltid vanskelig å si noe om utslett uten å ha sett det. Men så vidt jeg kan forstå ut fra hva du forteller kan dette være enten en eksemflekk eller en soppinfeksjon. Ingen av delene er farlige og har heller ikke noe med graviditeten å gjøre. Prøv først å smøre med fuktighetskrem og se om flekken ikke forsvinner. Ellers kan du vise den til legen din neste gang du er til svangerskapskontroll. Får du flere flekker andre steder på kroppen burde du ta kontakt med lege.

Kjære hilw

Det er alltid vanskelig å si noe om utslett uten å ha sett det. Men så vidt jeg kan forstå ut fra hva du forteller kan dette være enten en eksemflekk eller en soppinfeksjon. Ingen av delene er farlige og har heller ikke noe med graviditeten å gjøre. Prøv først å smøre med fuktighetskrem og se om flekken ikke forsvinner. Ellers kan du vise den til legen din neste gang du er til svangerskapskontroll. Får du flere flekker andre steder på kroppen burde du ta kontakt med lege.

Helt sikkert ringorm (soppinfeksjon), kjøp lamisil på apoteket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...