Atene Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Hva er å foretrekke som behandling mot vinterdepresjon - 45 minutter foran lyskasse, eller 45 minutter på tur ute ? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Vet ikke, men jeg vil tro det er best med en tur ut, da du får fysisk aktivitet samtidig :-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 En gåtur i raskt tempo gir mer enn bare frisk luft og dagslys. Fysisk aktivitet gjør at kroppen frigjør endorfiner, som gir en velværefølelse som varer i flere timer. Den største utfordringen er vel å greie å motivere seg til å komme ut og i aktivitet når man er deprimert. 0 Siter
Gjest Zoë Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Hei Atene Jeg har brukt lyskasse for søvnprobl./vinterdepresjon... 45 min foran lampen tilsvarer flere timers dagslys, så sånn sett er den mer "effektiv" kanskje? Ellers er jo frisk luft og mosjon bra uansett, så hvorfor ikke gjøre begge deler:) Mvh, 0 Siter
Atene Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 Hei Atene Jeg har brukt lyskasse for søvnprobl./vinterdepresjon... 45 min foran lampen tilsvarer flere timers dagslys, så sånn sett er den mer "effektiv" kanskje? Ellers er jo frisk luft og mosjon bra uansett, så hvorfor ikke gjøre begge deler:) Mvh, Ok, det var egentlig det jeg lurte på. Det er altså _mer_ lys i lampen ? Isåfall fortsetter jeg som jeg har begynt. 45 minutter foran lampen (og pc'en) om morgenen, og så en tur ut for mosjonens skyld senere på dagen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.