avidi Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har diagosen kronisk muskelsmertesyndrom, depresjon og en dysfunksjon i balanseorganet. Disse tingene samlet gjør at jeg p.t. er 100 % sykmeldt. Kroppen verker overalt og rommet roterer selv om jeg står stille. Jeg synes smertene bare øker selv om jeg prøver å være mye i fysisk aktivitet.Prøvde å være med på er seminar på jobben men måtte gi opp etter 3 timer, da var jeg helt utmattet. Går på 10 mg cipralex som jeg ikke synes har noen effekt. Er det noen som har gode råd å komme med? Jeg klarer nesten ikke å følge opp 7-åringen min i de dårligste periodene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202379-kronisk-muskelsmertesyndrom-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Anbefaler deg et opplærings og mestringsopphold på f.eks. Lillehammer revmatismesykehus. Der har jeg vært og hadde veldig stor glede av det. Det varer fra søndag til fredag og trygdekontoret dekker oppholdet og reisa. Søkes via fastlegen. Dette var veldig lærerikt, ikke minst å utveksle erfaringer med likestilte. Vi hadde fysioterapi, time hos revmatolog, gruppesamtaler, svømming, vanngym, foredrag av sykepleiere, ergoterapeut og andre. Sosialt samvær og alle var så snille og hjelpsomme der. Vet hvordan du har det, jeg har slitt med det samme i mange, mange år. Heldigvis har jeg ikke små barn lenger, men slitsomt allikevel. Sover dårlig også. Vi føler oss jo kronisk utbrent, ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202379-kronisk-muskelsmertesyndrom-mm/#findComment-1442524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Anbefaler deg et opplærings og mestringsopphold på f.eks. Lillehammer revmatismesykehus. Der har jeg vært og hadde veldig stor glede av det. Det varer fra søndag til fredag og trygdekontoret dekker oppholdet og reisa. Søkes via fastlegen. Dette var veldig lærerikt, ikke minst å utveksle erfaringer med likestilte. Vi hadde fysioterapi, time hos revmatolog, gruppesamtaler, svømming, vanngym, foredrag av sykepleiere, ergoterapeut og andre. Sosialt samvær og alle var så snille og hjelpsomme der. Vet hvordan du har det, jeg har slitt med det samme i mange, mange år. Heldigvis har jeg ikke små barn lenger, men slitsomt allikevel. Sover dårlig også. Vi føler oss jo kronisk utbrent, ikke sant? Takk for svar Hønemoren. Ble du innvilget et slikt opphold bare ved hjelp av et skriv fra fastlegen? Jeg kunne tenke meg et opphold på Cato-sentret i Son men kriteriene for at jeg i hele tatt skal komme i betraktning der er at jeg må ha vært 100% sykmeldt i min. 4 mnd sammenhengende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202379-kronisk-muskelsmertesyndrom-mm/#findComment-1446090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Takk for svar Hønemoren. Ble du innvilget et slikt opphold bare ved hjelp av et skriv fra fastlegen? Jeg kunne tenke meg et opphold på Cato-sentret i Son men kriteriene for at jeg i hele tatt skal komme i betraktning der er at jeg må ha vært 100% sykmeldt i min. 4 mnd sammenhengende. Jeg ringte revmatismesykehuset i Lillehammer og fikk tilsendt søknadsskjema. Jeg fylte det ut og tok det med til legen for var noe der legen også skulle fylle ut. Husker ikke helt om det var legen eller jeg som sendte det og om det ble sendt kopi til trygdekontoret eller egen søknad, men dette vet de jo på revmatismesykehuset så ta en telefon og forhør deg. Det var ihvertfall ikke vanskelig å få den godkjent på trygdekontoret. Du behøver ikke være sykmeldt for å få plass, men noe ventetid er det. Du får vanlig sykemelding for denne uka, enten av fastlegen eller av sykehuset. Anbefaler deg på det varmeste et opphold der. Har også hørt mye godt om Skogli på Lillehammer, men her skal man visst helst være i minst tre uker og det er en egenandel. Det andre oppholder jeg skriver om er gratis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202379-kronisk-muskelsmertesyndrom-mm/#findComment-1446228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.