Gå til innhold

ventelistegaranti gjelder ikke for barne- og ungdomspsykiatri??


Gjest Nora33

Anbefalte innlegg

Dette ble jeg fortalt i dag da jeg tok kontakt med Barne- og ung. psykiatisk grunnet at vi nå har ventet på plass for vår datter siden juni 00.

men fra 01.01. var det kommet nye regler fikk jeg høre så det var ikke noen ventelistegaranti .. innenfor spykiatri.

kan dette stemme da?

Taknemlig for svar

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Fra nyttår gjelder nye regler.

Alle som blir henvist omfattes av en vurderingsgaranti. Dvs. alle skal kalles inn til vurdering innen 30 virkedager (5-6 uker).

Dersom denne vurdering viser at en tilfredsstiller visse krav som bl.a. tar utgangspunkt i sykdommens alvorlighet, har en krav på "nødvendig helsehjelp". Denne har en rett til få innen "forsvarlig tid" uten at dette er spesifisert nærmere.

For barne-og ungdomspsykiatri gjelder ikke fritt sykehusvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nyttår gjelder nye regler.

Alle som blir henvist omfattes av en vurderingsgaranti. Dvs. alle skal kalles inn til vurdering innen 30 virkedager (5-6 uker).

Dersom denne vurdering viser at en tilfredsstiller visse krav som bl.a. tar utgangspunkt i sykdommens alvorlighet, har en krav på "nødvendig helsehjelp". Denne har en rett til få innen "forsvarlig tid" uten at dette er spesifisert nærmere.

For barne-og ungdomspsykiatri gjelder ikke fritt sykehusvalg.

Tusen takk for kjemperaskt svar, men hva med barn som ble henvist lenge før nyttår?

hvorfor er det såååå inmari lenge å vente ??

det kan vel ikke du svare på, men jeg blir sååå frustrert av å vente og ikke komme noen vei.

ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...