Gjest bipolar eller unipolar? Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 opplever perioder med sterk depresjon hvor jeg omtrent bare ligger hjemme i senga og griner eller må gå hjem fra skolen pga et gråteanfall. Livet er da helt jævlig og tomt. Ser ikke noen mening med noe som helt Men så i løpet av natta så kan situasjonen snu. Da kan jeg nesten bli litt manisk, i og med at jeg kaster med over pensumbøker, driver med masse kreative ting og har mange tanker. Jeg bobler over av humør og småprater med alle jeg møter. og er liksom overdrevent munter. men jeg går ikke til noen ytterligheter vet at jeg sløser bort masse penger, gjør helt Sprø ting som mange ville lagt merke til etc. Hvis det er en mani så er det i såfall mild. Jeg kan bli så opptatt av prosjektene mine at det kribler inni meg og at jeg ikke får sove, jeg prater hull i hodet på de jeg er sammen med og blir forferdelig sliten av det.. Kan denne "oppturen" også være en konsekvens av at jeg har vært deprimert og at man da "kompenserer " for dette ved å bli hyper? Eller hva tenker dere? Jeg har bare fått diagnosen moderat depresjon. Kan jeg har en bipolar lidelse? 0 Siter
unipolar? Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg tror du er bipolar 2. Prøv å søke her på hypomani. http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=3979 0 Siter
Gjest unipolar eller bipolar Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg tror du er bipolar 2. Prøv å søke her på hypomani. http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=3979 trodde at bipolare lidelser ble delt i tre jeg? og nå er de delt i 4? hmmm 0 Siter
Gjest none Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Bruker du noen medisiner på kvelden som du ikke bruker om dagen? Noen kan reagere slik på sovemedisiner, evt sovemedisin kombinert med beroligende eller antipsykotika.. 0 Siter
Gjest bipolar eller unipolar Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Bruker du noen medisiner på kvelden som du ikke bruker om dagen? Noen kan reagere slik på sovemedisiner, evt sovemedisin kombinert med beroligende eller antipsykotika.. jeg bruker blant annet Cipralex og Tolvon om kvelden, for å unngå kvalme og for å sove. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.