Gå til innhold

Kolikk hos voksne? Allergi?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en del plager som legene ikke klarer å finne ut av.

I juni i år ble jeg innlagt på sykehus med en virusinfeksjon som de aldri fant helt ut av hva var. De fant imidlertid ut at jeg tidligere har hatt kyssesyken og at min leverfunksjon ble nedsatt etter denne virusinfeksjonen. Lever er nå normal. I ettertid viser det seg også at jeg har jernmangel.

Imidlertid vil jeg ikke starte med jerntabletter fordi jeg har store smerter i nedre del av magen. Jeg har vært testet for cyliaki og matallergi, men testet negativt. Ultralyden kom også opp negativ. Jeg venter nå på time til kontrastrøntgen.

Uansett: en venninne av meg har også hatt store mageproblemer over flere år, og hun har gått gjennom alle slagt tester. Hun nevnte at det kanskje kan være kolikk, i og med at smertene mine arter seg som luftsmerter, og det presser veldig i nedre del av magen. Jeg har mye luft i magen. Legen trodde jeg kunne ha en cyste på den ene eggstokken, men ultralyden viste altså ikke det. Jeg vet at min farmor også hadde kolikk i voksen alder, og at hun var svært plaget av det. Jeg hadde ikke kolikk som liten, men det hadde min yngre bror.

Det er til tider så vondt at jeg ikke klarer å reise meg, men må sitte krokrygget og helst legge med ned i fosterstilling. Det er ikke alltid like praktisk i en jobb som er såpass krevende som min. Av og til er smertene også slik at jeg får sure oppstøt og kjenner en "syrefølelse" i øvre del av magen.

Uansett: hva kan du gjette deg til ut fra det jeg nå skriver? Jeg vet du vil råde meg til å gå til min fastlege, og det skal jeg selvsagt. Jeg er bare interessert i å høre noen andres mening også.

Kan jeg ha kolikk? Er det i tilfelle noe jeg kan gjøre (spise?) som kan bedre dette, eller er det kronisk?

Setter veldig stor pris på din tilbakemelding.

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202515-kolikk-hos-voksne-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...