Fru Kengu Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei! Fikk struma og høyt stoffskifte i 88 Fikk radioaktiv joddbehandling i 96 og endte opp med lavt stoffskifte. I løpet av vinteren 2000 begynte øynene mine å bli utstikkende pluss at øyelokket hovnet opp. Pr. i dag er det kun venstre øye som er utstikkende mens det andre kun er hovent på øyelokket. Sånn har det vært i noen år nå så det virker som det har stabilisert seg. Det jeg lurer på er om dette er noe jeg bare må leve med eller om det går an å ordne på noen måte. Har hørt om behandling med kortison og om operasjon men synes begge har sine bakdeler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202681-behandling-av-utst%C3%A5ende-%C3%B8yne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Du bør få henvisning av fastlegen din til en øyelege. Trolig bør det taes CT eller MR bilde av øyehulen. Da vil man se om det er muskulaturen eller andre strukturer som har hovnet og presset øyet fremover. Er ikke kjent med de ulike behandlingsalternativene, men dersom cortison kan være aktuelt i ditt tilfelle ville jeg forsøkt det først. Dosene er såpass små at det ikke skulle gi farlige bivirkninger. Faren med operasjon er at musklene kan bli staremme, og resultere i dobbeltsyn, men tror dette er en ganske sjelden bivirkning. En øyelege vil kunne svare deg mer detaljert om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202681-behandling-av-utst%C3%A5ende-%C3%B8yne/#findComment-1447409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-K.M.R Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Du bør få henvisning av fastlegen din til en øyelege. Trolig bør det taes CT eller MR bilde av øyehulen. Da vil man se om det er muskulaturen eller andre strukturer som har hovnet og presset øyet fremover. Er ikke kjent med de ulike behandlingsalternativene, men dersom cortison kan være aktuelt i ditt tilfelle ville jeg forsøkt det først. Dosene er såpass små at det ikke skulle gi farlige bivirkninger. Faren med operasjon er at musklene kan bli staremme, og resultere i dobbeltsyn, men tror dette er en ganske sjelden bivirkning. En øyelege vil kunne svare deg mer detaljert om dette. Hei! Jeg har også et utstående øye og det er kun det høyre. Har ikke noe stoffskifte problem eller noe annet galt bortsett fra at jeg er veldig nærsynt på det øyet(-11). Har vært hos øye lege men hun fant ikke ut noe galt etter å ha målt trykket og tatt andre undersøkelser. Det som er rart er at dette har kommet det de siste 2 årene. Jeg var ikke son som barn og ungdom. Jeg synes det er veldig plagsomt er det noe å gjøre med det??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202681-behandling-av-utst%C3%A5ende-%C3%B8yne/#findComment-1450141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.