Gå til innhold

Jeg er litt sjalu - hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Huff, jeg har blitt sjalu.
Skrevet

Jeg er gift med verdens beste mann i mine øyne, vi har vært sammen i litt over 3 år og giftet oss nå i sommer.

Han har 3 lengere forhold bak seg, det siste forholdet fikk han et barn som er hos oss iht. avtale. Alt med barnet fungerer veldig fint sånn i forhold til meg, men mor og far har ikke så veldig godt forhold. De snakker minst mulig sammen - og det er gjensidig fra begge sider.

Min mann hadde vært singel i ca. 1 år da jeg traff ham, og det var han som ble dumpet av denne eksen når de ble brudd mellom de - hun fant seg en ny. Og så ble det mye bråk i etterkant, med samvær, hvem skal ha hva osv.

Så min kjære har alltid hatt et bittert forhold til denne damen, han "hater" henne påstår han.

Men alikevel, så har jeg et type sjalusi forhold overfor henne. Jeg har aldri vært sjalu tidligere, og de andre damene han har hatt forhold til har jeg ikke noe problemer med.

Tror kanskje det kan ha litt med å gjøre at vi ser jo denne damen hver gang vi har barnet, samt at det er telefoner, mailer osv. innimellom ellers også. Men jeg får lese alt hun skriver og alt han svarer, så jeg vet jo at det ikke er noe utenomsnakk de i mellom som kan hentyde noe som helst.

Og jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på hvordan de hadde det i sammen, hvordan det var å få barn sammen osv.

Jeg har sett en del bilder fra tiden de var sammen, og da ser det ut til at min kjære var av den romantiske typen, noe han meget sjelden - så og si aldri er overfor meg. Når jeg skriver romantisk, mener jeg at han overrasker med små ting i hverdagen. Han er god og snill som dagen er lang, men sjelden det dukker opp noe som jeg kaller romantisk. Han er heller ikke typen som sier med ord at han elsker meg eller gir komplimenter. Men han viser det på sin måte, så jeg vet han elsker meg.

Men hva kan jeg gjøre for å få eksen hans ut av hodet? Finnes det noen gode råd der ute?

Skrevet

Har du selv noen ekser?

Ja, jeg har ekser selv, men har ikke noe kontakt med noen av de.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si for jeg er på "den andre siden". Men i kveld kommer eksens nye samboer og henter meg, vi skal på et jobbmøte sammen. :o) *Hehe* (vi jobber i samme firma alle tre, men han skal ikke på møtet)

Hun er ei kjempejente som jeg har det aller beste forhold til og hun vet også at jeg er fullstendig ferdig med han som nå er hennes hjertenskjær.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si for jeg er på "den andre siden". Men i kveld kommer eksens nye samboer og henter meg, vi skal på et jobbmøte sammen. :o) *Hehe* (vi jobber i samme firma alle tre, men han skal ikke på møtet)

Hun er ei kjempejente som jeg har det aller beste forhold til og hun vet også at jeg er fullstendig ferdig med han som nå er hennes hjertenskjær.

Fy søren, at dere greier! Det syns jeg virkelig er stort av dere. Er du sikker på at det er ingen av dere som har noe som helst problemer eller sjalusi med dette?

Skrevet

Fy søren, at dere greier! Det syns jeg virkelig er stort av dere. Er du sikker på at det er ingen av dere som har noe som helst problemer eller sjalusi med dette?

Vi har hatt to jentekvelder hvor vi har snakket sammen over en kopp te, helt uten problemer. Vi har kontakt ganske ofte (mail eller sms), gir hverandre en klem når vi treffes og bytter julekaker til jul :o)

Jeg er overhode ikke sjalu på henne og jeg håper og tror ikke hun er sjalu på meg heller. Det har hun ingen grunn til! Vi har begge to lagt bredsiden til og virkelig gått inn for å få dette til å funke for alle parter og jeg tror vi har lyktes godt med det. :o)

Må kanskje legge til at vi er i slutten av 30-årene alle tre og at hun har vært gift selv så hun vet en del om hvordan det er å være eks og ferdig med forholdet.

Skrevet

Vi har hatt to jentekvelder hvor vi har snakket sammen over en kopp te, helt uten problemer. Vi har kontakt ganske ofte (mail eller sms), gir hverandre en klem når vi treffes og bytter julekaker til jul :o)

Jeg er overhode ikke sjalu på henne og jeg håper og tror ikke hun er sjalu på meg heller. Det har hun ingen grunn til! Vi har begge to lagt bredsiden til og virkelig gått inn for å få dette til å funke for alle parter og jeg tror vi har lyktes godt med det. :o)

Må kanskje legge til at vi er i slutten av 30-årene alle tre og at hun har vært gift selv så hun vet en del om hvordan det er å være eks og ferdig med forholdet.

Jeg gleder meg til jeg blir voksen =)

Gjest VladimirPutin
Skrevet

Ja, jeg har ekser selv, men har ikke noe kontakt med noen av de.

At han hadde barn og en eks, var du vel kjent med når du innledet forholdet?

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde det sånn. Vel, jeg tror og håper at min kjære er fullstendig ferdig med henne - ingenting som tilsier at han ikke er det, men alikevel gnager det meg...

Skrevet

At han hadde barn og en eks, var du vel kjent med når du innledet forholdet?

Selvfølgelig var jeg det, og jeg har aldri reagert på ekser i tidligere forhold heller, så jeg vet ikke hva som går av meg. Kan drømme om henne av og til - og det er ikke hyggelig drømmer for å si det sånn.....

Skrevet

Hvis han 'hater' sin eks, har han jo tydeligvis ikke sluppet tak i henne.

Om det kvalifiserer til sjalusi, tja...

Gjest harikkefastnicky
Skrevet

For å være ærlig.....Når jeg leser innleggene du har skrevet det siste året....har jeg vanskelig for å tro på det du sier...at du er ferdig med det som var.

Men skjønner jo godt at det er viktig å tro dette selv. Jeg beundrer deg uansett for at du klarer det du klarer.

Du virker sterk på mange måter....

Skrevet

For å være ærlig.....Når jeg leser innleggene du har skrevet det siste året....har jeg vanskelig for å tro på det du sier...at du er ferdig med det som var.

Men skjønner jo godt at det er viktig å tro dette selv. Jeg beundrer deg uansett for at du klarer det du klarer.

Du virker sterk på mange måter....

Jeg kan skjønne at noen finner det vanskelig å tro, men det er faktisk sant - jeg er ferdig, ferdig, ferdig med eksmannen min.

Bruddet kom jo ikke som noen bombe på meg, selv om det gjorde det på en del andre. Vi vet jo hvordan det har vært de siste årene i forholdet og jeg synes det er herlig å være fri fra det forholdet nå.

Skrevet

Jeg kan skjønne at noen finner det vanskelig å tro, men det er faktisk sant - jeg er ferdig, ferdig, ferdig med eksmannen min.

Bruddet kom jo ikke som noen bombe på meg, selv om det gjorde det på en del andre. Vi vet jo hvordan det har vært de siste årene i forholdet og jeg synes det er herlig å være fri fra det forholdet nå.

De som prater / skriver / tenker på eks'er i tide og utide, f.eks her på DOL er sjelden ferdige med dem.

Hadde de vært det, hadde de ikke brydd seg om å fortelle det til alle som gidder høre eller lese.

Sånn generelt sett altså...

Skrevet

De som prater / skriver / tenker på eks'er i tide og utide, f.eks her på DOL er sjelden ferdige med dem.

Hadde de vært det, hadde de ikke brydd seg om å fortelle det til alle som gidder høre eller lese.

Sånn generelt sett altså...

Nå har jeg barn med eksen min da og vi er fremdeles gode venner og bryr oss om hverandre.

Men ferdige med hverandre som kjærester - det er vi definitivt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...