Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg plages av svært mye håravfall for tiden. Håravfallet er jevnt over hele hodet og dette har pågått i 3-4 uker. Har samtidig hatt en vektøkning på 3 kilo i samme periode. For 2 år siden hadde jeg samme problem, men ikke i så stor grad og det ble da tatt blodprøver. Disse prøvene viste ikke noen store avvik og legen min gjorde ikke noe med det. Håravfallet gikk over etter noen uker. Jeg bor for tiden i utlandet(har ikke oppsøkt lege her) og dette bekymrer meg mer og mer. Kan forøvrig nevne att jeg ikke har noen stressende tilværelse og heller ingen andre symptomer. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202774-h%C3%A5ravfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Lavt stoffskifte og vitaminmangler bør utelukkes med blodprøver, men det er svært sjelden årsak. Hormon-endringer kan gi håravfall, likeledes store endringer i klima/kosthold og daglige rutiner. De to sistnevnte gir kun midlertidig håravfall; dvs man ender opp med kun litt "tynnere" hår enn man hadde før. Dersom annen sykdom ligger til grunn ( hud/hårsykdommer) kan resultatet bli mer "dramatisk". Du kan kanskje be om en sjekk hos hudlege for å utelukke de vanligste lidelsene. Men høyst sannsynlig går det over av seg selv denne gangen også. Noen får håravfall eller grå hår noen måneder etter en stress-periode.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202774-h%C3%A5ravfall/#findComment-1452522
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...