Gå til innhold

Blodgiver og bruk av ectasy

Anbefalte innlegg

Jeg har ved et engangstilfelle tatt ectasy og det er noe jeg ikke kommer til å gjøre igjen. Problemet er at jeg er blodgiver og det er noe jeg veldig gjerne vil fortsette å være. Tar det lang tid før ectasy går ut av kroppen/blodet og når kan jeg eventuellt gi blod neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20282-blodgiver-og-bruk-av-ectasy/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodbanken har jo helt klare regler på dette, og jeg lurer på om det ikke er fem år ved slike tilfeller. Ikke så mye pga. rester i blodet, men fordi du har utvist risikoadferd. Siden du gjerne vil være blodgiver, syns jeg du skal sjekke de reglene de har, og respektere dem. Hvis man har brukt narkotiske stoffer eller doping, skal man avstå for alltid. Det er klart dette er et grensetilfelle, du er jo ikke akkurat narkoman, men kan du ikke bare ringe dem anomynt og spørre? Jeg vil tro du uansett må vente lenge (og det bør du absolutt respektere)

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Frantz

Antar at dette stoffet vil være ute av organismen i løpet av 1-2 uker. Dog er jeg litt usikker om det gjelder spesielle regler etter inntak av narkotiske stoffer, selv om det kanskje ikke kan "kontrolleres" direkte. Du bør la deg informere på sykehuset etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...