Gjest Pimpi Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 I dag var jeg hos kirugen (Stavanger Coloseum Klinikken) for konstulasjon. Han mente jeg skulle legge silikonen over muskel, selv har jeg sett for meg under muskel. Dette pga jeg har ikke mye "pupp" og har sett på meg selv som tynn (er 166 og 50kg) Vel han mente jeg ikke var tynn, men heller ikke feit som han sa hehe.. Han mente også at faren for kappsling ikke er større ved å legge silikonen over muskel. Han sa at saltvannsproteser er de eneste protesene som må ligge under muskel, dette var pga at saltvanns-protesene var så "stygge og uekte" derfor måtte dem "gjemmes".... Følte meg ikke klokere etter å ha vært hos denne kirugen. Jeg fikk se 3typer proteser, men ikke prøve dem under BH eller klær. Jeg var der vel i ca 30-45min og mesteparten av tida gikk på å diskutere om jeg skulle ha under eller over muskel. Og iogmed jeg var en bestemt ung dame, som han sa..så¨blir det til at jeg skal legge under muskel...Vet ikke hvorfor, men jeg føler på meg at det er det rette for meg... Han mente jeg skulle legge inn 260g protese, neste størrelse var 300. Jeg har brede skuldre så jeg føler 300 er det rette for meg (etter jeg har lest her inne har jeg inntrykk av at 300 ikke er sååååå stort. Flesteparten av dere her inne har jo 300-og oppover?? Så vi ble enige om å legge inn 300, hvis det var plass for det. Tilbake til under/over muskel. Han sa også at han kunne legge halve protesen under, den halvdelen opp mot ansikt. Dere som har under muskel, har dere mye plager nå??? Jeg har mer jeg lurer på, men nå fikk jeg jernteppe Så mer kommer siden 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillefrøkenmeg Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jammen bra du er "en bestemt ung dame"!! Jeg har akkurat samme høyde og vekt som deg, la inn silikon for to år siden, over muskelen. Det synes... Jeg har fått "bølger" på puppene, fra "kløften" og et stykke innover mot brystvortene. Det synes ikke når jeg har på BH, men likevel - irriterende! Hadde jeg visst det ville jeg selvfølgelig insistert på å legge dem under. Husker at jeg leste på en nettside til en eller annen privatklinikk at kapseldannelse er noe sjeldnere når man legger protese under muskelen. Bakdelen er at det er vondere etter operasjonen enn om man legger den over. Jeg reagerer veldig på det legen sa om vekta di - jeg vet jo selv at jeg er veldig tynn, og da jeg regnet ut min BMI på nettet, fikk jeg til svar at jeg er undervektig... Med vår høyde skal man faktisk veie 55 kg før man er normalvektig. Jeg har lagt inn 225, og jeg hadde også veldig lite i utgangspunktet. Selv om jeg hadde ammet to barn var det heller ikke mye "overskuddshud". 225 er akkurat passe til meg. Føler at noe mer ville sett unaturlig ut. Men jeg var veldig bestemt på at det ikke skulle være sånn at folk med en gang kunne se på meg at jeg hadde operert meg. Har alltid brukt BH med masse innlegg og polstring, da;-) En venninne av meg har lagt inn 300, men hun er nesten 1,80 høy. På henne ser det helt greit ut, men på en tynn jente på 1,66 vet jeg ikke helt... Var jeg deg ville jeg i hvert fall ikke gitt meg på å få lagt HELE protesen under muskelen. Ønsker deg lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1447243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pimpi Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jammen bra du er "en bestemt ung dame"!! Jeg har akkurat samme høyde og vekt som deg, la inn silikon for to år siden, over muskelen. Det synes... Jeg har fått "bølger" på puppene, fra "kløften" og et stykke innover mot brystvortene. Det synes ikke når jeg har på BH, men likevel - irriterende! Hadde jeg visst det ville jeg selvfølgelig insistert på å legge dem under. Husker at jeg leste på en nettside til en eller annen privatklinikk at kapseldannelse er noe sjeldnere når man legger protese under muskelen. Bakdelen er at det er vondere etter operasjonen enn om man legger den over. Jeg reagerer veldig på det legen sa om vekta di - jeg vet jo selv at jeg er veldig tynn, og da jeg regnet ut min BMI på nettet, fikk jeg til svar at jeg er undervektig... Med vår høyde skal man faktisk veie 55 kg før man er normalvektig. Jeg har lagt inn 225, og jeg hadde også veldig lite i utgangspunktet. Selv om jeg hadde ammet to barn var det heller ikke mye "overskuddshud". 225 er akkurat passe til meg. Føler at noe mer ville sett unaturlig ut. Men jeg var veldig bestemt på at det ikke skulle være sånn at folk med en gang kunne se på meg at jeg hadde operert meg. Har alltid brukt BH med masse innlegg og polstring, da;-) En venninne av meg har lagt inn 300, men hun er nesten 1,80 høy. På henne ser det helt greit ut, men på en tynn jente på 1,66 vet jeg ikke helt... Var jeg deg ville jeg i hvert fall ikke gitt meg på å få lagt HELE protesen under muskelen. Ønsker deg lykke til:-) Takk for svar Jeg syntes også at 300g hørtes utrolig mye ut, helt til jeg leste her inne. Husker å ha lest at jenter her inne som faktiskt er lavere men veier mer enn meg har lagt inn 300 ++ Når jeg så protesene kunne jeg igrunn ikke se store forskjellen på 260 og 300... Men jeg skal tenke mer på dette, skal opereres 14nov. så jeg har god tid til å tenke-mye av det folk her inne kommer til å svare/si om størreles på protese vil hjelpe meg å avgjøre om jeg går for 300 eller 260! Jeg reagerte også på det han sa at jeg ikke var tynn og heller ikke feit, men på den andre side var det godt å høre at jeg ikke var tynn, er lei av å høre det Jeg har lest om at tynne jenter kan se "riller" "bølger" etter protesen, det var vel derfor jeg bestemte meg for å legge under. Han sto på sitt at det var så¨mye vondere, men pokker ta-skal jeg først gjennom det så skal jeg nå tåle smerten. SÅÅÅ forferdelig vondt kan det vel ikke bli? Vel-jeg får vente å se Men takk for svar, dette hjelper en forvirra sjel på vei med valget 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1447311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenamoren Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg er 163 cm høy og 56 kg. Jeg har ammet to barn og hadde så og si ingenting igjen av det som var flotte pupper når de var fulle av melk:) Jeg la inn 320 gram over muskelen. Jeg ante ikke hvor mye jeg ville ha, men ba han legge inn max det det var plasss til uten at det ble en slik "kant" der puppen starter. Ble ikke diskutert om vi skulle legge under muskelen en gang, og jeg tenkte heller ikke på det. På klinikken hvor jeg opererte var ikke det vanlig heller. Jeg er storfornøyd jeg. Ser heller ikke digre og unaturlige ut, det kommer ann på hvor mye man har fra før det. Arret har jeg rundt brystvortene i underkant, og de vises knapt nå 6 uker etterpå. Bøyer jeg meg fremover klarer jeg såvidt å kjenne protesene, men det vises ikke i det hele tatt. Det var mine erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1447360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har jo skrevet litt her før men jeg gjør det igjen:-) Jeg er 165 og 58 kilo. La inn 325 under muskelen. Det var legen som anbefalte under muskelen. Hovedargumentet var at faren for kapseldannelse ble halvert. I tillegg kjente man det mindre om man fikk en mindre kapseldannelse. Og smertene går over. Synes ikke det skal styre valget. Jeg er jo en del "fetere" enn deg. Har også en del brystmuskler etter mange år med vekt-trening. Protesen synes ikke i det hele tatt. Kan ikke se antydning til kanter e.l. Jeg hadde nok vært veldig fornøyd med litt mindre. (Hadde 80A før - vel - i hvertfall nesten A). Men de er ikke så store at folk reagerer på det i det hele tatt. De få jeg har fortalt det til har ikke sett at jeg har gjort noe i det hele tatt. Legen forklarte at han valgte 325 for at det ikke skulle bli noe særlig "heng" etterpå. Noe som er fylt opp mye kan jo ikke henge veldig. Så størrelsen begynner jeg endelig å venne meg til og godta. Men jeg har fått et stygt arr som ligger for langt nede. Dvs. at du kan se det i underkant av BH'n. Legen har imidlertid lovt å flytte arret lengre opp. (Men ville at jeg skulle se det an et par mnd. til før jeg bestemte meg) Er litt i tvil om hvordan det kan gjøres, men han påstod at det var en liten sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1447788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pimpi Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har jo skrevet litt her før men jeg gjør det igjen:-) Jeg er 165 og 58 kilo. La inn 325 under muskelen. Det var legen som anbefalte under muskelen. Hovedargumentet var at faren for kapseldannelse ble halvert. I tillegg kjente man det mindre om man fikk en mindre kapseldannelse. Og smertene går over. Synes ikke det skal styre valget. Jeg er jo en del "fetere" enn deg. Har også en del brystmuskler etter mange år med vekt-trening. Protesen synes ikke i det hele tatt. Kan ikke se antydning til kanter e.l. Jeg hadde nok vært veldig fornøyd med litt mindre. (Hadde 80A før - vel - i hvertfall nesten A). Men de er ikke så store at folk reagerer på det i det hele tatt. De få jeg har fortalt det til har ikke sett at jeg har gjort noe i det hele tatt. Legen forklarte at han valgte 325 for at det ikke skulle bli noe særlig "heng" etterpå. Noe som er fylt opp mye kan jo ikke henge veldig. Så størrelsen begynner jeg endelig å venne meg til og godta. Men jeg har fått et stygt arr som ligger for langt nede. Dvs. at du kan se det i underkant av BH'n. Legen har imidlertid lovt å flytte arret lengre opp. (Men ville at jeg skulle se det an et par mnd. til før jeg bestemte meg) Er litt i tvil om hvordan det kan gjøres, men han påstod at det var en liten sak. Iogmed de synes de kanskje er litt store. Jeg vuderer jo 300g. Vet liksom ikke hva som er best, angre for at jeg tok for små eller angre for de er for store...... Vanskelig dette. De hadde ikke i størrelsen 280, da hadde jeg gått for det, en fin mellomting... Men når jeg så protesene, kunne jeg ikke se store forskjllen på 300 og 240... Du har bak muskelen. Har du vondt, kjenner protesen nå?? Det var det han mente han kirugen. At mange jenter er plaga med smerter resten av livet pga at de var plassert under muskel.,... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1448326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Iogmed de synes de kanskje er litt store. Jeg vuderer jo 300g. Vet liksom ikke hva som er best, angre for at jeg tok for små eller angre for de er for store...... Vanskelig dette. De hadde ikke i størrelsen 280, da hadde jeg gått for det, en fin mellomting... Men når jeg så protesene, kunne jeg ikke se store forskjllen på 300 og 240... Du har bak muskelen. Har du vondt, kjenner protesen nå?? Det var det han mente han kirugen. At mange jenter er plaga med smerter resten av livet pga at de var plassert under muskel.,... Jeg gjorde inngrepet i februar, og kjenner ingenting nå. Gjorde veldig vondt helt i starten - de første dagene, var også øm noen uker, men jeg synes ikke smertene var avskrekkende i det hele tatt. De hadde 280 der jeg var. Det var det vi var enige om før inngrepet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1448550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest durelle Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Takk for svar Jeg syntes også at 300g hørtes utrolig mye ut, helt til jeg leste her inne. Husker å ha lest at jenter her inne som faktiskt er lavere men veier mer enn meg har lagt inn 300 ++ Når jeg så protesene kunne jeg igrunn ikke se store forskjellen på 260 og 300... Men jeg skal tenke mer på dette, skal opereres 14nov. så jeg har god tid til å tenke-mye av det folk her inne kommer til å svare/si om størreles på protese vil hjelpe meg å avgjøre om jeg går for 300 eller 260! Jeg reagerte også på det han sa at jeg ikke var tynn og heller ikke feit, men på den andre side var det godt å høre at jeg ikke var tynn, er lei av å høre det Jeg har lest om at tynne jenter kan se "riller" "bølger" etter protesen, det var vel derfor jeg bestemte meg for å legge under. Han sto på sitt at det var så¨mye vondere, men pokker ta-skal jeg først gjennom det så skal jeg nå tåle smerten. SÅÅÅ forferdelig vondt kan det vel ikke bli? Vel-jeg får vente å se Men takk for svar, dette hjelper en forvirra sjel på vei med valget Jeg opererte for 2,5 år siden. 340g under muskel. Det var jævlig vondt, så det har legen din rett i, men enig med deg at skal man først gjennom det, så får man gjøre det skikkelig. min lege sa at jeg måtte ha det under muskel, fordi jeg er tynn (164cm 45kg). Men grunnen er egentlig fordi man har tynn hud, lite underhudsfett, ikke om man er tynn i kroppen, så det var kanskje det han mente. jeg har ikke hatt vondt i ettertid (etter ca 4 dager, øm i 2-3 uker). Når jeg lener meg frem kan jeg kjenne bølger på undersiden selv om de er under muskel, men det synes ikke. og arr som ble nevnt her... mine er litt skjeve, men nå 2,5 år etter operasjon er de nesten hudfargede, så de synes ikke. hvis du vil vurdere str. så er det bilde av mine på www.froyen.no. øverste bilde på brystinnlegg siden. jeg synes de ser større ut på bildet enn i virkeligheten, men de var sikkert litt hovne enda da han tok bildet. jaja, lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1450188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest durelle Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Takk for svar Jeg syntes også at 300g hørtes utrolig mye ut, helt til jeg leste her inne. Husker å ha lest at jenter her inne som faktiskt er lavere men veier mer enn meg har lagt inn 300 ++ Når jeg så protesene kunne jeg igrunn ikke se store forskjellen på 260 og 300... Men jeg skal tenke mer på dette, skal opereres 14nov. så jeg har god tid til å tenke-mye av det folk her inne kommer til å svare/si om størreles på protese vil hjelpe meg å avgjøre om jeg går for 300 eller 260! Jeg reagerte også på det han sa at jeg ikke var tynn og heller ikke feit, men på den andre side var det godt å høre at jeg ikke var tynn, er lei av å høre det Jeg har lest om at tynne jenter kan se "riller" "bølger" etter protesen, det var vel derfor jeg bestemte meg for å legge under. Han sto på sitt at det var så¨mye vondere, men pokker ta-skal jeg først gjennom det så skal jeg nå tåle smerten. SÅÅÅ forferdelig vondt kan det vel ikke bli? Vel-jeg får vente å se Men takk for svar, dette hjelper en forvirra sjel på vei med valget forresten, på bildet ser de ganske silikon ut, men nå har de satt seg, så de er ikke så runde oppå. ser veldig naturlig ut nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1450190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli operert Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Heisann, skjønner godt at du blir litt frustert! Jeg ble operert for 2 1/2 uke siden. Er 167 høy og veier ca 60 kg, litt opp og ned. Hadde så godt som ingenting igjen etter 2 laange ammeperioder, men huden hadde strammet seg temmelig godt inn igjen slik at det ikke var mye hengehud. Er forøvrig ganske stor rundt under bysten, bruker 80. Jeg ble operert på Fornebuklinikken, de var veldig flinke til å høre hva jeg ønsket, de så for seg 280-300, og fortalte at de satte inn prøveproteser under operasjonen og vurderte hva som ville gi det beste resultatet ut ifra hva mine ønsker var. Pga at jeg ikke hadde mye brystvev var det uten tvil som han sa at de burde bli lagt under muskelen. Og det rådet fulgte jeg, bedre med litt vondt i noen dager fremfor styggt resultat i maaange år! På meg endte det med 280 under muskelen. det har gitt meg en b-cup. Har IKKE hatt store smerter, fikk med forte-piller fra klinikken, de tok jeg en av samme terrmiddag, etter det har jeg ikke måttet ta en eneste en..... ikke paracet heller! Så alle behøver ikke å få skrekkelig vondt. Bare å holde seg i ro mest mulig. Jeg har som sagt to små barn, og jeg klarer fint å ta vare på de, en finner teknikker for å gjøre det meste. Hadde litt hjelp første uken, da er det ikke godt å stramme muskelene:) Men sakte men sikker får man mer og mer styrke "tilbake". Nå bare gleder jeg meg veldig til at de mykner og "faller" på plass, og angrer ikke et sekund!!!!! Lykke til, vær sta og bevisst på hva du tror blir riktig for deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1459593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pimpi Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Heisann, skjønner godt at du blir litt frustert! Jeg ble operert for 2 1/2 uke siden. Er 167 høy og veier ca 60 kg, litt opp og ned. Hadde så godt som ingenting igjen etter 2 laange ammeperioder, men huden hadde strammet seg temmelig godt inn igjen slik at det ikke var mye hengehud. Er forøvrig ganske stor rundt under bysten, bruker 80. Jeg ble operert på Fornebuklinikken, de var veldig flinke til å høre hva jeg ønsket, de så for seg 280-300, og fortalte at de satte inn prøveproteser under operasjonen og vurderte hva som ville gi det beste resultatet ut ifra hva mine ønsker var. Pga at jeg ikke hadde mye brystvev var det uten tvil som han sa at de burde bli lagt under muskelen. Og det rådet fulgte jeg, bedre med litt vondt i noen dager fremfor styggt resultat i maaange år! På meg endte det med 280 under muskelen. det har gitt meg en b-cup. Har IKKE hatt store smerter, fikk med forte-piller fra klinikken, de tok jeg en av samme terrmiddag, etter det har jeg ikke måttet ta en eneste en..... ikke paracet heller! Så alle behøver ikke å få skrekkelig vondt. Bare å holde seg i ro mest mulig. Jeg har som sagt to små barn, og jeg klarer fint å ta vare på de, en finner teknikker for å gjøre det meste. Hadde litt hjelp første uken, da er det ikke godt å stramme muskelene:) Men sakte men sikker får man mer og mer styrke "tilbake". Nå bare gleder jeg meg veldig til at de mykner og "faller" på plass, og angrer ikke et sekund!!!!! Lykke til, vær sta og bevisst på hva du tror blir riktig for deg Håper jeg er like heldig som deg da, no pain hehe.... Jeg er fremdeles sinnsykt usikker på hvor mye jeg vil ha,,, Likte ikke kirugen sånn supergodt, følte jeg fikk svært lite ut av samtalen med ham... Men på operasjonsdagen, da snakker vi litt til med kirugen eller?? Huff huff, gruer meg igrunn fælt. 2 uker ferie. Tenkte jeg skal holde meg hjemme til jeg ikke har altforvondt, så reise inn på hytta. Gleder meg til alt er ferdig hehe..... Tusen takk for svar hvertfall 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1460707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pimpi Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg opererte for 2,5 år siden. 340g under muskel. Det var jævlig vondt, så det har legen din rett i, men enig med deg at skal man først gjennom det, så får man gjøre det skikkelig. min lege sa at jeg måtte ha det under muskel, fordi jeg er tynn (164cm 45kg). Men grunnen er egentlig fordi man har tynn hud, lite underhudsfett, ikke om man er tynn i kroppen, så det var kanskje det han mente. jeg har ikke hatt vondt i ettertid (etter ca 4 dager, øm i 2-3 uker). Når jeg lener meg frem kan jeg kjenne bølger på undersiden selv om de er under muskel, men det synes ikke. og arr som ble nevnt her... mine er litt skjeve, men nå 2,5 år etter operasjon er de nesten hudfargede, så de synes ikke. hvis du vil vurdere str. så er det bilde av mine på www.froyen.no. øverste bilde på brystinnlegg siden. jeg synes de ser større ut på bildet enn i virkeligheten, men de var sikkert litt hovne enda da han tok bildet. jaja, lykke til. 240ml står det under bildet ditt. Er det du eller dem som skrev feil? Fine pupper foresten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1460714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest durelle Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 240ml står det under bildet ditt. Er det du eller dem som skrev feil? Fine pupper foresten det var nok jeg som skrev feil. husker ikke helt nøyaktig vet du... og takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202882-masse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-hjelpe-meg/#findComment-1462005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.