Gjest letitia Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Er det noen som har kjøpt tamiflu på online apotek? Hvilket? Tok det lang tid å få varen? Hva med toll? Glad for alle tips! (Legen vår vil ikke skrive ut resept) 0 Siter
Misstiq Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har ikke bestilt Tamiflu på online apotek, men andre legemidler. Det tok ca en uke før jeg hadde det i posten. Når det gjelder toll så er det egne regler for medisinkjøp. Sakser ut fra en email jeg mottok fra tollvesenet da jeg spurte om kjøp av medisiner på nett: Ved forsendelse fra land innenfor EØS-området: Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler . Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk. Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apotek. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten. Ved forsendelse fra land utenfor EØS-området (herunder Australia og New-Zealand): Innførsel av postpakker og andre forsendelser av produkter som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer et tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. Dersom pakken i tillegg til legemidler inneholder andre produkter som ikke har importbegrensninger, kan disse utleveres, og legemiddelproduktet returneres/destrueres. Forsendelser av verdi kr. 200,- eller mer, skal avgiftsberegnes dersom de tillates innført etter reglene som beskrevet ovenfor. Vareforsendelser av verdi under kr. 200,- (unntatt bl.a. tobakkvarer og alkoholholdig drikk) vil være fri for avgifter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.