Gjest letitia Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Er det noen som har kjøpt tamiflu på online apotek? Hvilket? Tok det lang tid å få varen? Hva med toll? Glad for alle tips! (Legen vår vil ikke skrive ut resept) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202952-online-apotek/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misstiq Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har ikke bestilt Tamiflu på online apotek, men andre legemidler. Det tok ca en uke før jeg hadde det i posten. Når det gjelder toll så er det egne regler for medisinkjøp. Sakser ut fra en email jeg mottok fra tollvesenet da jeg spurte om kjøp av medisiner på nett: Ved forsendelse fra land innenfor EØS-området: Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler . Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk. Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apotek. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten. Ved forsendelse fra land utenfor EØS-området (herunder Australia og New-Zealand): Innførsel av postpakker og andre forsendelser av produkter som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer et tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. Dersom pakken i tillegg til legemidler inneholder andre produkter som ikke har importbegrensninger, kan disse utleveres, og legemiddelproduktet returneres/destrueres. Forsendelser av verdi kr. 200,- eller mer, skal avgiftsberegnes dersom de tillates innført etter reglene som beskrevet ovenfor. Vareforsendelser av verdi under kr. 200,- (unntatt bl.a. tobakkvarer og alkoholholdig drikk) vil være fri for avgifter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202952-online-apotek/#findComment-1447910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.