Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann på 44 år som har drevet og trent endel. På slutten av en løpetur en mandag for noen uker siden ble jeg kvalm og måtte stoppe opp løpingen og da føltes det ok igjen. En stund etter løpeturen følte jeg noe trykk i brystet og det virket som hjertet gjorde endel ekstradunk. Det var slik i et par dager, så følte jeg meg ok. Trente lett påfølgene torsdag og fredag. Etter fredagstreningen begynte de samme symptomene. Det var i starten kun når jeg slappet av at jeg merket noe. Denne uken har jeg våknet på natten av at det dunker ekstra hardt og det presser i brystet. Jeg har vært hos lege for noen dager siden og fått et middel for at muskulaturen skal slappe av og jeg har selv trodd at dette ville løse problemet. I de siste dagene har det imidlertid også blitt slik at jeg blir klam og kald på hender og føtter når jeg skal være aktiv og jobbe og det trykker mye i bryst og oppover på venstre side. Jeg klarer ikke å ta meg ut fysisk lenger. Jeg er vært forsiktig med å ta tablettene som legen ga, men når jeg tar dem merker jeg at jeg slapper av i muskulaturen, men ubehaget er omtrent som før med ekstradunk og trykket i brystet som er der hele tiden. Når jeg legger meg for å slappe av så blir jeg etter en stund varm i hender og føtter igjen.

Har dere noen forslag på hva jeg bør gjøre?

Mvh

Bjørn Werner Eik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202967-trykk-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Bjørn Werner Eik.

Ta omgående kontakt med lege, eller helst en praksis/poliklinikk som har mulighet til å gjøre et arbeids-EKG av deg. Få gjort det idag. All annen vurdering av dette vil være uinteressant før slik undersøkelse er utført.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202967-trykk-i-brystet/#findComment-1457304
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...