Gå til innhold

hva er krav for å få dekt mageplastikk?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er lurer på hva som er kravet for å få dekt dette, da jeg har en mage som virkelig henger etter 3 svangerskap, og jeg sliter psykisk med dette fordi jeg må gå med større klær enn jeg egentlig trenger.For det er ikke noe fint å se den "posen" henge der, kjøper man en litt "trang" bukse så tyter alt opp......og det er lite pent å se på det også, vil gjerne høre fra noen som har vært igjennom dette!!

Fortsetter under...

Hei

Jeg fikk dekket bukplastikk. Hadde ca 2 cm heng etter to svangerskap. Tror det er litt forskjellig hvor mye heng du må ha for å få dekket etter hvilken lege du går til..Jeg gikk først til fastlegen min og ble henvist videre. Valgte å få papirene min sendt til Colosseum klinikken i Oslo ettersom de har avtale med helse øst.

Da jeg kom dit var jeg kjempenervøs for at de skulle si nei, men legen tok et blikk på magen min og sa at dette skulle de fikse..Fikk time til operasjon 6 uker etter denne konsultasjon.Betalte ca 250 i egenandel og måtte kjøpe et kompresjonsplagg til ca 500,-.

Ble operert 21 juni og alt har gått kjempebra, har fått en helt ny selvtillitt.

Lykke til:-)

Jeg fikk til svar at en må ha minst 2 cm heng på forklet og ikke ha mer enn 20% over gjennomsnittsvekta. høret folk snakke om høyeste BMI er 27.

Men jeg skjønner også at det kommer litt ann på fra lege til legen

Det er verdt et forsøk, det verste du kan få er nei. ;)

• 2 måneder senere...

Hei

Jeg fikk dekket bukplastikk. Hadde ca 2 cm heng etter to svangerskap. Tror det er litt forskjellig hvor mye heng du må ha for å få dekket etter hvilken lege du går til..Jeg gikk først til fastlegen min og ble henvist videre. Valgte å få papirene min sendt til Colosseum klinikken i Oslo ettersom de har avtale med helse øst.

Da jeg kom dit var jeg kjempenervøs for at de skulle si nei, men legen tok et blikk på magen min og sa at dette skulle de fikse..Fikk time til operasjon 6 uker etter denne konsultasjon.Betalte ca 250 i egenandel og måtte kjøpe et kompresjonsplagg til ca 500,-.

Ble operert 21 juni og alt har gått kjempebra, har fått en helt ny selvtillitt.

Lykke til:-)

Hei!!

Jeg skal også opereres der du gjorde det, er du fornøyd med resultatet?

Jeg har mye jeg skulle ha spurt legen om, som jeg glemte da jeg var der, men du vet vel ikke om de gjør fettsuging også når vi får det dekt av det offentlige??

Vi skulle få satt på et magebelte etter operasjonen, er det greit å bruke? eller burde jeg kjøpe panty som noen skriver at de har brukt?

Kanskje jeg får all den info på operasjonsdagen, eller er det da rett i narkosen??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...