Gå til innhold

Er det mer legitimt å kaste bløtkake på Carl I. Hagen, enn Kristin Halvorsen?


musikeren

Anbefalte innlegg

Jeg mener ja.

Kristin Halvorsens ideer er tufta på et humanistisk grunnlag, hvor prinsipper som solidaritet, rettferdighet, respekt for hverandre, medmenneskelighet, er viktige hovedsaker. Så kan en være enige eller uenige på forskjellige plan, men uansett er det det å ta være på hverandre, får fram det beste i hverandre, som er hovedsaka. Og det fortjener ikke ei bøtkake i trynet.

Carl I. Hagen støtter seg på et grumsete menneskesyn, hvor fordommer, smålighet, og det karre seg fram på bekostning av andre er helt greit. For å nevne noe. Et menneskefiendtlig syn, vil jeg kalle det. Han har i det hele tatt kryssa ei linje, som er ganske drøy. Og når det kommer til slike ting, så er det viktig å si tydelig fra. Gjerne med ei bløtkake i trynet. Men for egen del ville jeg nok spart bløtkaka til et hyggelig lag, og heller gått for noen råtne tomater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • gripp

    15

  • musikeren

    14

  • Sør

    8

  • Goliath

    7

Mest aktive i denne tråden

jeg har aldri forstått ideen med å kaste kaker på folk. Det er jo så mye styr med å lage dem, og så skal de kastes på noen?

Nei hiv istenden noen tomater på dem og gi kaka heller til noen narkomane!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri forstått ideen med å kaste kaker på folk. Det er jo så mye styr med å lage dem, og så skal de kastes på noen?

Nei hiv istenden noen tomater på dem og gi kaka heller til noen narkomane!!

Det er vel bedre med råtne egg. Synd å kaste bort mat som er fullt spisende. Snakk om å kaste mat ut av vinduet, da. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært til rosemaling av sosialisme, musiker? Har du ikke landa etter valgseieren?

Sosialisme og kommunisme har jo stått for herjinger som gjør Hitler til smågutt...og enda har vel SV i sitt program at de vil arbeide for et sosialistisk Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri forstått ideen med å kaste kaker på folk. Det er jo så mye styr med å lage dem, og så skal de kastes på noen?

Nei hiv istenden noen tomater på dem og gi kaka heller til noen narkomane!!

Det støttes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært til rosemaling av sosialisme, musiker? Har du ikke landa etter valgseieren?

Sosialisme og kommunisme har jo stått for herjinger som gjør Hitler til smågutt...og enda har vel SV i sitt program at de vil arbeide for et sosialistisk Norge.

Vel. Du av alle burde vite at enhver religion og ideologi kan forvrenges til det ugjenkjennelige. Ikke kom til meg med billige og dårlige argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Du av alle burde vite at enhver religion og ideologi kan forvrenges til det ugjenkjennelige. Ikke kom til meg med billige og dårlige argumenter.

Det var kanskje satt på spissen, men du må jo innrømme at sosialisme aldri har vært til gavn for noen, aller minst fattige og arbeidsfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje satt på spissen, men du må jo innrømme at sosialisme aldri har vært til gavn for noen, aller minst fattige og arbeidsfolk.

Vel. Vi har nå kommet ganske langt her i Norge, synes jeg. Arbeiderpartiet er jo et et SV i miniatyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har sett du har skrevet (?)....

Er det mer alvorlig å rane en bank enn et bakeri også?

Ser du ikke at det ikke har så mye med den som blir truffet av kaka å gjøre - som den som kaster kake - - - neste gang er det en som skyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har sett du har skrevet (?)....

Er det mer alvorlig å rane en bank enn et bakeri også?

Ser du ikke at det ikke har så mye med den som blir truffet av kaka å gjøre - som den som kaster kake - - - neste gang er det en som skyter.

He he, tror du at han mener dette? Mulig det, men jeg har holdt det for sannsynlig inntil grensen visshet at han ikke mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, tror du at han mener dette? Mulig det, men jeg har holdt det for sannsynlig inntil grensen visshet at han ikke mener det.

Musikeren er blodrød! :)...det vet da alle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan sosialistene ofte er de som forfekter forskjellsbehandling av mennesker med ulike meninger og holdninger enn dem selv - samtidig som de jo som oftest bruker nettopp argumentene om forskjellsbehandling når de kritiserer de som mener noe annet enn dem.

Det er nesten så man kan sette et likhetstegn mellom sosialister og dobbeltmoral.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for regjeringen vi har nå og håper det forblir slike i mange, mange år framover.

Men jeg synes ikke det er greit å kaste bløtkake på noen, selv Carl I. Hagen. Det er handlingen til noen som har gått tom for ord og de framstiller da seg selv og sin politikk som latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Vi har nå kommet ganske langt her i Norge, synes jeg. Arbeiderpartiet er jo et et SV i miniatyr.

Den fremgangen vi har hatt her i landet er selvsagt på tross av SV, og ikke på grunn av.

Det var nesten rørende og se hvilke museumsgjenstander de trekker frem på skjermen i forbindelse med den nye regjeringen. For et par dager siden pusset de støv av en skikkelig gammelsosialist, Inge Ryan benevnt. Man følte seg hensatt til 70- og 80-tallet. Jeg satte på CCR og tok en rødvin og nøt forestillingen.

Det dukker stadig opp raringer som man trodde forsvant med Murens fall, og som faktisk er plasert i ansvarlige posisjoner.

Men man blir jo tankefull når disse faktisk har fått makt til å styre landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan sosialistene ofte er de som forfekter forskjellsbehandling av mennesker med ulike meninger og holdninger enn dem selv - samtidig som de jo som oftest bruker nettopp argumentene om forskjellsbehandling når de kritiserer de som mener noe annet enn dem.

Det er nesten så man kan sette et likhetstegn mellom sosialister og dobbeltmoral.....

Eller hvordan de høyreekstreme forskjellsbehandler folk, f.eks. skal noen deporteres mens andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært til rosemaling av sosialisme, musiker? Har du ikke landa etter valgseieren?

Sosialisme og kommunisme har jo stått for herjinger som gjør Hitler til smågutt...og enda har vel SV i sitt program at de vil arbeide for et sosialistisk Norge.

Du gripp altså... Det er en smule malplassert å herje rundt med SV ved å henvise til Stalin, Pol Pot og all slags makabre historiske galninger.

Skal du kritisere SVs politikk og program, kan du atskillig bedre enn det der.

I all vennskapelighet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gripp altså... Det er en smule malplassert å herje rundt med SV ved å henvise til Stalin, Pol Pot og all slags makabre historiske galninger.

Skal du kritisere SVs politikk og program, kan du atskillig bedre enn det der.

I all vennskapelighet,

Jeg synes generelt at de som kaller seg sosialistisk og vil arbeide for et sosialistisk Norge, må krype ut av hullene sine og si hva de mener med dette. Det mangler så til de grader. Og sosialisme har sant og si ikke bidratt til noen form for velsignelse for noen, tvert i mot.

Hvis man mener at SV skal være et mini-AP, kun justert for litt høyere skatter, litt mindre oljeinntekter og litt kortere åpningstider, er det greit nok, men da får man si det. Problemet blir selvsagt hva vi da skal med SV.

Nå må SV heldigvis forholde seg til realiteter og vi får se hva de steller til.

...

Så jeg driver altså og forsøker å lokke sv'ere til å fortelle hva de mener med sosialisme og hvorfor akkurat deres variant er så ulik de andre sosialisme-forsøk vi har sett opp gjennom historien. Men har så langt ikke lykkes.

Dertil kommer at jeg prøver å få litt temperatur i diskusjonen her inne. Det er tiltagende fred og ro, og det kler ikke denne saiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hvordan de høyreekstreme forskjellsbehandler folk, f.eks. skal noen deporteres mens andre ikke.

Hvis du syntes det var en god sammenlikning, så sier vel det det meste om deg?

Men for en som mener at Norges grenser bør åpnes for alle (likebehandling ikke sant?) uten å evne å se konsekvensene av det, så sier vel også det mer enn nok.

Til din informasjon så er det kun RV som forfekter et slikt syn, så det forteller vel også hvor du står rent politisk.

At du så mener at det igjen betyr at alle andre forfekter en forskjellsbehandling så er det for øvrig helt OK.

Selv om jeg nok en gang ikke ser relevansen i dine fullstendig tåpelige forsøk på å sammenlikne noe som overhode ikke har noe med hverandre å gjøre.

Men vi er jo godt vant med dine forsøk på å skyve diskusjonen over på noe annet, når du ikke eier saklige argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syntes det var en god sammenlikning, så sier vel det det meste om deg?

Men for en som mener at Norges grenser bør åpnes for alle (likebehandling ikke sant?) uten å evne å se konsekvensene av det, så sier vel også det mer enn nok.

Til din informasjon så er det kun RV som forfekter et slikt syn, så det forteller vel også hvor du står rent politisk.

At du så mener at det igjen betyr at alle andre forfekter en forskjellsbehandling så er det for øvrig helt OK.

Selv om jeg nok en gang ikke ser relevansen i dine fullstendig tåpelige forsøk på å sammenlikne noe som overhode ikke har noe med hverandre å gjøre.

Men vi er jo godt vant med dine forsøk på å skyve diskusjonen over på noe annet, når du ikke eier saklige argumenter.

Dine irrelevante sammenligninger nådde ikke opp, Goliath.

Mitt innlegg var en parodi av det du skrev, men ikke engang det forstod du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine irrelevante sammenligninger nådde ikke opp, Goliath.

Mitt innlegg var en parodi av det du skrev, men ikke engang det forstod du.

Hvor mange fremmedkulturelle vil du slippe inn pr. år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...