Mistris Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har hatt lungebetennelse i to uker nå og føler meg ikke stort bedre enda. Jeg fikk ery-max for en uke siden da crp var på 55. Den har ikke hjulpet mye. Litt bedre er jeg i lungene nå, men så har jeg istedet fått skrekkelig vondt i hodet og kjevene når jeg våkner om morgenen. jeg har blitt litt forkjøla i tillegg og nyser nå i tillegg til hostingen. jeg har litt vondt i bihulene, men ikke nok til at jeg mistenker bihulebetennelse. Er det normalt å ha så vondt i hodet ved lungebetennelse? Hvorfor har jeg så vondt i kjevene? jeg tror ikke jeg strammer meg om natten. Hvor lang tid tar det å bli frisk? Kan jeg ha virus lungebetennelse? Jeg har også fått vondt når jeg tisser nå, hva kan det være? trodde ikke man fikk urinveisinfeksjon når en gikk på pencelin!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203072-lungebetennelse-og-skrekkelig-vondt-i-hodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 De bakteriene som finnes i urinveiene knekkes sjelden av "vanlige" antibiotika, f.eks penicillin og erytromycin ( som du har fått). Synes det er rimelig at du får en ny legesjekk, ta med urinprøve. Muskelsmerter generelt kan komme av feber i seg selv, men også sekundært til f.eks hodepine; man spenner seg ubevisst. Mest sannsynlig er kanskje at du har hatt en virus-infeksjon, kanskje i tillegg til bakterier i lungene. Virus vil ikke knekkes av antibiotika. Ganske vanlig å få bihulebetennelse litt ut i forløpet. Du bør bruke rikelig saltvannspray, eventuelt også vanlig åpnende nesespray; slik at kanalene til bihulene ikke tettes og danner grobunn for bakterier. Halsbetennelser kan også gi kjevesmerter; kanskje bør legen din sjekke på dette, gjerne også kyssesyken om dette ikke er gjort. Svien ved vannlating kan også skyldes sopp-infeksjon som har kommet etter en bakteriekur. Reseptfrie kurer finnes. ( Eks Klotrimazol). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203072-lungebetennelse-og-skrekkelig-vondt-i-hodet/#findComment-1455798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.